img
Hayırseverlerin eğitime katkısı: Kayseri ili örneği   
Yazarlar
Doç. Dr. Meral METİN GÖKSU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Betül Aslan
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Özet
Türk milletinin iyilikseverlik, yardımseverlikgibi temel özellikleri, başkalarına yardım etmeanlayışının bir yansıması olarak geçmiştengünümüze devam etmiştir. Bu sebeple Türkiye'deher zaman vakıflar, hayır kurumları, dernekler,kamu kurumları, şirketler ve şahıslar gibi önemlive farklı aktörlerin yer aldığı hayırseverlikfaaliyetleri olmuştur. Hayırseverler eğitimalanında sosyal sorumluluk bilincine sahip olarakokullar açmış ve öğrencilere burs vermiştir.Cumhuriyet ilan edildikten sonra ülkenin içindebulunduğu ekonomik sıkıntıların olduğudurumda dahi eğitim alanında çalışmalaryapılmış, okulu olmayan köylere halk kendiarasında para toplayarak imece usulü okulyapmıştır. Bu sayede eğitimin toplumun herkademesine yayılması amaçlanmıştı. Bununiçinde devlet ve hayırsever insanlar ortakçalışmıştır. Bu çalışmaların en güzelörneklerinden birini Kayseri halkındagörmekteyiz. Çocukların eğitimden uzakkalmamaları ve cumhuriyet rejimini benimseyeneğitimli genç nesillerin yetişmesi için Kayserilihayırseverler diğer illere örnek olacak şekildeeğitimin gelişmesini desteklemişlerdi.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Türkiyat Araştırmaları Enstitü Dergisi(TAED)
Dergi ISSN 1300-9052
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2019
Sayı 64
Sayfalar 499 / 514
Doi Numarası 10.14222/Turkiyat4001
Makale Linki http://www.turkiyatjournal.com/DergiTamDetay.aspx?ID=4001&Detay=Ozet
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Hayırseverlerin eğitime katkısı: Kayseri ili örneği

Paylaş