Yazarlar |
Arzu KİRMAN BİLGİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Hava İpek Akbulut
Trabzon Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırma fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretimsel karar verme süreçlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Özel durum yöntemi ile yürütülen bu araştırmaya bir devlet üniversitesinin üçüncü sınıfında öğrenim gören 28 üçüncü sınıf fen bilgisi öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplama aracı olarak fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretimsel karar verme süreçlerine ilişkin bilgileri içeren öğretimsel karar verme günlükleri kullanılmıştır. Fen bilgisi öğretmen adaylarından çalışma yaprakları tasarlamaları ve tasarım süreçlerini görev olarak yazmaları istenmiştir (Görev I ve Görev II). Görev I bireysel, Görev II ise takım çalışması şeklinde yürütülmüştür. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgular, bazı öğretmen adaylarının günlük yaşamla ilgili problem durumu oluşturabilmelerine rağmen birden fazla çözüm üretemediklerini, çözümlerin olumlu ve olumsuz yönlerini tespit edemediklerini göstermektedir. Ayrıca adayların uygun çözüme kısmen karar verebildikleri fakat en uygun çözüme ulaşma sürecini takip edemedikleri belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Uludag Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2667-6788 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2023 |
Cilt No | 36 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 1 / 22 |
Doi Numarası | 10.19171/uefad.1125177 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.19171/uefad.1125177 |
Atıf Sayıları |