img
Examining The Instructional Decision Making Process Of Preservice Science Teachers   
Yazarlar
 Arzu KİRMAN BİLGİN Arzu KİRMAN BİLGİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Hava İpek Akbulut
Trabzon Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırma fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretimsel karar verme süreçlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Özel durum yöntemi ile yürütülen bu araştırmaya bir devlet üniversitesinin üçüncü sınıfında öğrenim gören 28 üçüncü sınıf fen bilgisi öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplama aracı olarak fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretimsel karar verme süreçlerine ilişkin bilgileri içeren öğretimsel karar verme günlükleri kullanılmıştır. Fen bilgisi öğretmen adaylarından çalışma yaprakları tasarlamaları ve tasarım süreçlerini görev olarak yazmaları istenmiştir (Görev I ve Görev II). Görev I bireysel, Görev II ise takım çalışması şeklinde yürütülmüştür. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgular, bazı öğretmen adaylarının günlük yaşamla ilgili problem durumu oluşturabilmelerine rağmen birden fazla çözüm üretemediklerini, çözümlerin olumlu ve olumsuz yönlerini tespit edemediklerini göstermektedir. Ayrıca adayların uygun çözüme kısmen karar verebildikleri fakat en uygun çözüme ulaşma sürecini takip edemedikleri belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Uludag Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi
Dergi ISSN 2667-6788
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2023
Cilt No 36
Sayı 1
Sayfalar 1 / 22
Doi Numarası 10.19171/uefad.1125177
Makale Linki http://dx.doi.org/10.19171/uefad.1125177
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Examining The Instructional Decision Making Process Of Preservice Science Teachers

Paylaş