| Yazarlar (2) |
Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
|
Trabzon Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Bu araştırma fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretimsel karar verme süreçlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Özel durum yöntemi ile yürütülen bu araştırmaya bir devlet üniversitesinin üçüncü sınıfında öğrenim gören 28 üçüncü sınıf fen bilgisi öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplama aracı olarak fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretimsel karar verme süreçlerine ilişkin bilgileri içeren öğretimsel karar verme günlükleri kullanılmıştır. Fen bilgisi öğretmen adaylarından çalışma yaprakları tasarlamaları ve tasarım süreçlerini görev olarak yazmaları istenmiştir (Görev I ve Görev II). Görev I bireysel, Görev II ise takım çalışması şeklinde yürütülmüştür. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgular, bazı öğretmen adaylarının günlük yaşamla ilgili problem durumu oluşturabilmelerine rağmen birden fazla çözüm üretemediklerini, çözümlerin olumlu ve olumsuz yönlerini tespit edemediklerini göstermektedir. Ayrıca adayların uygun çözüme kısmen karar verebildikleri fakat en uygun çözüme ulaşma sürecini takip edemedikleri belirlenmiştir. |
| Anahtar Kelimeler |
| Karar verme | Öğretimsel karar verme | Fen bilgisi öğretmen adayı |
| Makale Türü |
|
| Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
| Dergi ISSN | 2667-6788 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
| Makale Dili | İngilizce |
| Basım Tarihi | 01-2023 |
| Cilt No | 36 |
| Sayı | 1 |
| Sayfalar | 100 / 121 |
| Doi Numarası | 10.19171/uefad.1125177 |
| Makale Linki | http://dx.doi.org/10.19171/uefad.1125177 |
| Atıf Sayıları |