Yazarlar |
Arzu KİRMAN BİLGİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Tülay Şenel Çoruhlu
Trabzon Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Takım çalışması, kazandırılması gereken en önemli yaşam becerilerinden bir tanesidir. Fen bilimleri dersi, takım çalışması becerisini kazandırmayı amaçlayan öğretmenler için uygun öğrenme fırsatlarını sunmaktadır. Fen bilgisi öğretmenlerinin bu mesleki bilgiyi edindikleri en önemli dönem ise öğretmen adaylığı dönemidir. Bu fikirden yola çıkarak mevcut araştırma üçüncü sınıfta öğrenim gören fen bilgisi öğretmen adaylarının takım çalışması becerileri üzerine mesleki bilgilerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Betimsel bir araştırma süreciyle yürütülen bu araştırmaya, 149 üçüncü sınıf fen bilgisi öğretmen adayı katılmıştır. Araştırma, 2017 – 2018 akademik yılının bahar dönemi sonunda yürütülmüştür. Açık uçlu sorulardan oluşan takım çalışması becerisi mesleki tanıma testi ile toplanan veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda adayların bir bölümünün takım çalışması becerisini tanımlayabildiği ve takım çalışmasına sahip bireylerin özelliklerini sıralayabildikleri fakat takım çalışmasını ortaokul öğrencilerine fen bilgisi derslerinde kazandırabilecek etkinlikleri tasarlayamadıkları tespit edilmiştir. Aynı zamanda takım çalışması becerisi göstergelerini etkinliklerine entegre edemedikleri ve takım çalışması becerisini kazandırabilecek etkinlik türlerini çoğunluğunun vurgulayamadığı ortaya çıkmıştır. Bu sonuçlara ek olarak adayların takım çalışmasına yönelik ölçme ve değerlendirme aracı geliştiremediği tespit edilen bir diğer sonuçtur. Genel olarak üçüncü sınıf fen bilgisi öğretmen adaylarının takım çalışmasına yönelik mesleki bilgilerinin yetersiz olduğu ortaya çıkmıştır. Eğitim politikacılarının bu becerinin öğretimine yönelik gerekli mesleki bilgileri, fen bilgisi öğretmenliği lisans programında meslek bilgisi başlığı altında bulunan derslerin içeriklerine eklemeleri önerilebilir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının takım çalışmasına yönelik mesleki bilgi kazandırmaya yönelik deneysel araştırmalar yürütülmesi sunulan bir diğer öneridir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1300-2899 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2022 |
Cilt No | 23 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 79 / 98 |