img
Tüketicilerin organik gıda ürün reklamından etkilenme faktörleri: Iğdır ili örneği   
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Meryem KONU KADİRHANOĞULLARI Dr. Öğr. Üyesi Meryem KONU KADİRHANOĞULLARI
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
İbrahim Hakkı Kadirhanoğulları
Iğdır Üniversitesi, Türkiye
Köksal Karadaş
Iğdır Üniversitesi, Türkiye
Özet
Amaç: Organik gıda ürün reklamından Iğdır ilindeki tüketicilerin etkilenme faktörlerini belirlemektir. Materyal ve Yöntem: Çalışmada Veri Madenciliği Karar Ağacı yönteminden Ki-kare otomatik etkileşim detektörü (CHAID) algoritması kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Iğdır ilinde bulunan bireylerden örnekleme metoduyla seçilen 165 tüketici oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri anket yöntemi ile toplanmıştır. Araştırma Bulguları: Çalışmanın sonucunda organik gıda ürün reklamından etkilenme faktörleri; Medeni durum, aylık hane halkı geliri, eğitim durumu, iş durumu ve yaş olduğu görülmüştür. Sonuç: Tüketicilerin farklı demografik özellikleri ürün reklamından etkilenme faktörlerini farklılaştırdığı görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1018-8851
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2022
Cilt No 59
Sayı 1
Sayfalar 161 / 170
Doi Numarası 10.20289/zfdergi.893081
Makale Linki http://dx.doi.org/10.20289/zfdergi.893081
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Tüketicilerin organik gıda ürün reklamından etkilenme faktörleri: Iğdır ili örneği

Paylaş