| Yazarlar (3) |
Dr. Öğr. Üyesi Meryem KONU KADİRHANOĞULLARI
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
|
Iğdır Üniversitesi, Türkiye |
|
Iğdır Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Amaç: Organik gıda ürün reklamından Iğdır ilindeki tüketicilerin etkilenme faktörlerini belirlemektir. Materyal ve Yöntem: Çalışmada Veri Madenciliği Karar Ağacı yönteminden Ki-kare otomatik etkileşim detektörü (CHAID) algoritması kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Iğdır ilinde bulunan bireylerden örnekleme metoduyla seçilen 165 tüketici oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri anket yöntemi ile toplanmıştır. Araştırma Bulguları: Çalışmanın sonucunda organik gıda ürün reklamından etkilenme faktörleri; Medeni durum, aylık hane halkı geliri, eğitim durumu, iş durumu ve yaş olduğu görülmüştür. Sonuç: Tüketicilerin farklı demografik özellikleri ürün reklamından etkilenme faktörlerini farklılaştırdığı görülmüştür. |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü |
|
| Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi |
| Dergi ISSN | 1018-8851 Scopus Dergi |
| Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 01-2022 |
| Cilt No | 59 |
| Sayı | 1 |
| Sayfalar | 161 / 170 |
| Doi Numarası | 10.20289/zfdergi.893081 |
| Makale Linki | http://dx.doi.org/10.20289/zfdergi.893081 |
| Atıf Sayıları | |
| TRDizin | 2 |