img
Karar Ağacı Algoritmaları ile Organik Ürün Tüketici Tercihlerinin Belirlenmesi: Iğdır İli Örneği   
Yazarlar
İbrahim Hakkı Kadirhanoğulları
Türkiye
Köksal Karadaş
Türkiye
Ömer Özger
Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Meryem KONU KADİRHANOĞULLARI
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Organik tarım ve gıda ürünleri insan sağlığı başta olmak üzere gıda güvenliği, hayvan refahı ve doğayı koruduğu için tercih edilmekte ve bu konu hakkında yapılan çalışmalar gün geçtikçe artmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Iğdır İli kentsel alanda yaşayan tüketicilerin organik tarım ve gıda ürünleri tutum ve satın alma davranışlarını ortaya koymaktır. Çalışma kapsamında, 168 tüketici ile yüz yüze anket yöntemi kullanılarak veriler toplanmış ve istatiksel analizi veri madenciliği yöntemlerinden karar ağacı algoritması kullanılarak belirlenmiştir. Organik gıda ürünleri satın almayı etkileyen en belirleyici değişkenin Hanedeki Birey Sayısı olduğu görülmüştür. Hanedeki Birey Sayısı 6 ve daha altında olan (n=125, %86.2) kişiden Hanedeki Birey Sayısı 7 ve daha üstünde olanlara (n=14,%8.3) oranla daha fazla organik ürün tükettiği gözlenmiştir. Diğer önemli belirleyici faktörler ise “Aylık Hane Halkı Geliri” ve “Eğitim Durumu” olmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tarım Bilimleri Dergisi
Dergi ISSN 1308-7576
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2021
Cilt No 31
Sayı 1
Doi Numarası 10.29133/yyutbd.799465
Makale Linki http://dx.doi.org/10.29133/yyutbd.799465
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3
Karar Ağacı Algoritmaları ile Organik Ürün Tüketici Tercihlerinin Belirlenmesi: Iğdır İli Örneği

Paylaş