img
img
Investigation of the Effect of Life Skills Education Guidebook on Pre-service Science Teachers' Use of Communication Skills   
Yazarlar (3)
Şeyma Nur Bekar
Türkiye
Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Sibel Er Nas
Trabzon Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Öğretmen adaylarının iletişim becerisine sahip olmaları, öğrenci, veli, akran, yönetici konumundaki bireylerle daha sağlıklı bilgi alış verişi yapabilmesi için önemlidir. Adayların mesleğe başlarken iletişim becerisini kazanmış olmaları meslek hayatında başarılı olabilmesi için temel özelliktir. Bu fikirden yola çıkılarak mevcut araştırma, yaşam becerileri eğitimi kılavuzunun fen bilgisi öğretmen adaylarının iletişim becerisini kullanma durumlarına etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada basit deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırma grubunu üçüncü sınıfta öğrenim gören on iki fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında yaşam becerileri eğitimi kılavuzu kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak mülakatlardan yararlanılmıştır. Ön ve son mülakatlardan elde edilen veriler belirli anahtar kavramlar çerçevesinde içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen toplam puanlar Wilcoxon işaretli sıralar testine tabi tutulmuştur. Analiz sonuçları yaşam becerileri eğitimi kılavuzunun fen bilgisi öğretmen adaylarının iletişim becerisini kullanma durumları üzerinde olumlu etkisi olduğunu göstermiştir. Elde edilen nitel veriler ise iki adayın iletişim becerisini kullanma durumlarının yetersiz olan düzeyden zayıf düzeye yükseldiğini göstermektedir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının iyi düzeyde iletişim becerisini kullanabilmeleri için yaşam becerileri eğitimi kılavuzunun genişletilmesi ve daha uzun süreli uygulamalarla yürütülmesi önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Yuzunci Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi
Dergi ISSN 1305-2020
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2022
Cilt No 19
Sayı 2
Sayfalar 405 / 428
Doi Numarası 10.33711/yyuefd.1098294
Makale Linki http://dx.doi.org/10.33711/yyuefd.1098294