img
Using Case-Based Science Scenarios to Analyze Preservice Teachers’ Analytical Thinking Skills   
Yazarlar
Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Nesli KALA Dr. Öğr. Üyesi Nesli KALA
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bir fen bilgisi öğretmeninin öğrencilerine analitik düşünme becerisini kazandırabilmesi için ilk olarak kendilerinin bu beceriyi kazanmış olmaları gerekmektedir. Bu yüzden öğretmenlerin bu beceriyi kazanmaları ve mesleki bilgiye çevirmeleri için adaylık dönemi önemlidir. Bu fikirden yola çıkarak mevcut araştırma, üçüncü sınıf fen bilgisi öğretmen adaylarının analitik düşünme becerisini kullanabilme durumlarını tespit etmeyi amaçlanmaktadır. Alan taraması yöntemiyle yürütülen araştırmada analitik düşünme testi kullanılmıştır. Bu test, dört farklı öğrenme alanından toplam 20 vaka temelli fen senaryosundan oluşmaktadır. Bu senaryolar Marzano’nun Taksonomisinin analitik düşünme becerisi boyutlarına göre tasarlanmıştır. Araştırmaya iki devlet üniversitesinden fen bilimleri öğretmen adayları (N=158) katılmıştır. Fen bilimleri öğretmen adaylarının çoğunluğunun analitik düşünme becerisini zayıf düzeyde kullandıkları tespit edilmiştir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının senaryoları çözerken Marzano'nun taksonomisine göre en çoktan aza doğru sırasıyla sınıflama – özelleştirme – hata analizi – genelleme - karşılaştırma boyutlarında zorlandıkları ortaya çıkmıştır. Araştırmanın sonucuna dayanarak fen bilgisi eğitimcilerine yürüttükleri derslerde adayların analitik düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik tasarımlar geliştirmeleri önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kuramsal Eğitimbilim
Dergi ISSN 1308-1659
Dergi Tarandığı Indeksler ERIC, H W Wilson
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 10-2022
Cilt No 15
Sayı 4
Sayfalar 867 / 883
Doi Numarası 10.30831/akukeg.1095368
Makale Linki http://dx.doi.org/10.30831/akukeg.1095368
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Using Case-Based Science Scenarios to Analyze Preservice Teachers’ Analytical Thinking Skills

Paylaş