Yazarlar |
Merve Bahar Alaca
Türkiye |
Sibel Er Nas
Trabzon Üniversitesi, Türkiye |
Arzu KİRMAN BİLGİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Fen bilimleri öğretmenlerinin öğrencilerine derslerinde içerik bilgisi kadar yaşam becerilerinikazanmalarını sağlamaları da beklenmektedir. Yaşam becerilerinden biri de iletişim becerisidir.Geleceğin öğretmenleri olacak öğretmen adaylarının iletişim becerisine sahip olmaları ve bubeceriyi derslerinde kullanabilmelerinin son derece önemli olduğu düşünülmektedir. Fenbilimleri öğretmen adaylarının iletişim becerilerine ilişkin mesleki bilgilerinin belirlenmesininilgili alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenadaylarının iletişim becerisi ile ilgili mesleki bilgilerinin belirlenmesidir. Betimsel araştırmayöntemi ile yürütülen araştırmaya iki devlet üniversitesinde öğrenim gören üçüncü sınıf 143 fenbilimleri öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplama aracı olarak iletişim becerisi tanıma testindenyararlanılmıştır. Test açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Açık uçlu sorular "Fen BilimleriÖğretmen Adaylarının İletişim Becerilerine Yönelik Mesleki Gelişim Göstergeleri" temel alınarakgeliştirilmiştir. Veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışma sonucunda, fen bilimleriöğretmen adaylarının iletişim kavramını fen ile ilişkilendiremedikleri ve iletişimin özelliklerineyeterince hâkim olmadıkları sonucuna varılmıştır. Ayrıca fen bilimleri öğretmen adaylarınıniletişim becerisi ile ilgili mesleki bilgilerinin kısmen yeterli olduğu belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1301-9058 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2020 |
Cilt No | 40 |
Sayı | 40 |
Sayfalar | 853 / 875 |
Doi Numarası | 10.17152/gefad.687476 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.17152/gefad.687476 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 7 |