img
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının İletişim Becerisi ile İlgili Mesleki Bilgilerinin Belirlenmesi   
Yazarlar
Merve Bahar Alaca
Türkiye
Sibel Er Nas
Trabzon Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Fen bilimleri öğretmenlerinin öğrencilerine derslerinde içerik bilgisi kadar yaşam becerilerinikazanmalarını sağlamaları da beklenmektedir. Yaşam becerilerinden biri de iletişim becerisidir.Geleceğin öğretmenleri olacak öğretmen adaylarının iletişim becerisine sahip olmaları ve bubeceriyi derslerinde kullanabilmelerinin son derece önemli olduğu düşünülmektedir. Fenbilimleri öğretmen adaylarının iletişim becerilerine ilişkin mesleki bilgilerinin belirlenmesininilgili alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenadaylarının iletişim becerisi ile ilgili mesleki bilgilerinin belirlenmesidir. Betimsel araştırmayöntemi ile yürütülen araştırmaya iki devlet üniversitesinde öğrenim gören üçüncü sınıf 143 fenbilimleri öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplama aracı olarak iletişim becerisi tanıma testindenyararlanılmıştır. Test açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Açık uçlu sorular "Fen BilimleriÖğretmen Adaylarının İletişim Becerilerine Yönelik Mesleki Gelişim Göstergeleri" temel alınarakgeliştirilmiştir. Veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışma sonucunda, fen bilimleriöğretmen adaylarının iletişim kavramını fen ile ilişkilendiremedikleri ve iletişimin özelliklerineyeterince hâkim olmadıkları sonucuna varılmıştır. Ayrıca fen bilimleri öğretmen adaylarınıniletişim becerisi ile ilgili mesleki bilgilerinin kısmen yeterli olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1301-9058
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2020
Cilt No 40
Sayı 40
Sayfalar 853 / 875
Doi Numarası 10.17152/gefad.687476
Makale Linki http://dx.doi.org/10.17152/gefad.687476
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 6
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının İletişim Becerisi ile İlgili Mesleki Bilgilerinin Belirlenmesi

Paylaş