img
img
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının İletişim Becerisini Kullanma Durumlarının İncelenmesi   
Yazarlar (3)
Merve Bahar Alaca
Türkiye
Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Sibel Er Nas
Trabzon Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Geleceğin öğretmenleri olacak öğretmen adaylarının iletişim
becerisine sahip olmaları ve bu beceriyi derslerinde
kullanabilmelerinin son derece önemli olduğu düşünülmektedir.
Dolayısıyla adayların bu beceriyi meslek edindikleri adaylık
sürecinde kazanmaları ve kullanmaları önemlidir. Buradan
hareketle mevcut araştırmanın amacı fen bilimleri öğretmen
adaylarının iletişim becerisini kullanma durumlarını tespit etmek
ve incelemektir. Betimsel araştırma yöntemi ile yürütülen
araştırmaya bir devlet üniversitesinde öğrenim gören üçüncü sınıf
28 fen bilimleri öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplama aracı
olarak yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşmelerden
yararlanılmıştır. Sorular fen bilimleri öğretmen adaylarına
yönelik iletişim becerileri gelişim göstergeleri dikkate alınarak
geliştirilmiştir. Veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde
edilen veriler fen bilimleri öğretmen adaylarının iletişim
becerisine ait çoğu göstergeyi kısmen istenilen düzeyde
kullandıklarını göstermektedir. Dolayısıyla gelecek araştırmalar
için adayların iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik deneysel
çalışmalar önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Trakya Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 2630-6301
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2021
Sayı 2
Sayfalar 603 / 621
Doi Numarası 10.24315/tred.664091
Makale Linki http://dx.doi.org/10.24315/tred.664091
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının İletişim Becerisini Kullanma Durumlarının İncelenmesi

Paylaş