Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Nesli KALA
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Fen bilimleri eğitiminde analitik düşünme becerisini tanımalarına yönelik bir kılavuz olmaması, fenbilimleri öğretmen adaylarının bu beceriyi mesleki anlamda ne kadar tanıdıkları, fen etkinlikleriylenasıl harmanladıkları, öğrenme ortamlarında bu beceriyi nasıl ölçtükleri ve değerlendirdikleriyönünde merak konusu oluşturmuştur. Bu düşünceden hareketle mevcut araştırmada fen bilimleri 3.sınıf öğretmen adaylarının, analitik düşünme becerisi üzerine mesleki bilgilerinin tespit edilmesiamaçlanmaktadır. Alan taraması yöntemi ile yürütülen araştırmaya 148 öğretmen adayı katılmıştır.Veriler, açık uçlu sorulardan oluşan analitik düşünme becerisini tanıma testi ile toplanmıştır. Eldeedilen veriler analitik düşünme becerisi göstergeleri göz önünde bulundurularak içerik analizine tabitutulmuştur. Adayların bir kısmı analitik düşünme becerisini tanımlayabilmiş ve bu beceriye sahipbireylerin özelliklerini sıralayabilmişlerdir. Fakat adaylar, ortaokul fen bilimleri dersi analitikdüşünme becerisi göstergelerini kapsayan öğrencilerin analitik düşünme becerilerinigeliştirebilecekleri etkinlikler tasarlayamamışlardır. Aynı zamanda bu göstergeleri içeren ölçme vedeğerlendirme aracı da belirtememişlerdir. Bu durum fen bilimleri öğretmen adaylarının analitikdüşünme becerisine yönelik mesleki bilgilerinin yetersiz olduğunu göstermektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Türk Eğitim Bilimleri Dergisi |
Dergi ISSN | 2459-1912 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2020 |
Cilt No | 18 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 21 / 40 |
Doi Numarası | 10.37217/tebd.668160 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.37217/tebd.668160 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 5 |