Yazarlar |
Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Nevzat Yiğit
Trabzon Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırma, maddenin yapısı ve özellikleri ünitesi çerçevesinde REACT stratejisine yönelik geliştirilen öğretim materyallerinin öğrencilerin kavramsal anlamaları üzerine etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma deneysel araştırma yönteminin ön test - son test kontrol gruplu deseni ile yürütülmüştür. Araştırmaya deney grubunda 50 ve kontrol grubunda 51 olmak üzere toplam 101, 6. sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmada REACT stratejisi temel alınarak geliştirilen öğretim materyali sıcak hava balonu ve çalışma prensibi ana bağlamı çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, iki aşamalı sorulardan oluşan kavram testi ile toplanmıştır. Kavram testinden elde edilen veriler Mann Whitney-U testine tabi tutulmuştur. Bulgular deney grubunda yürütülen öğretimin kontrol grubunda yürütülen öğretime göre daha etkili olduğunu göstermektedir. Araştırmadan elde edilen bulgular 'maddenin tanecikli yapısı' konusunda öğrencilerin maddelerin gözlenebilir özelliklerini taneciklere yükleyerek, 'fiziksel-kimyasal değişme' konusunda genellemelere giderek, 'yoğunluk' konusunda günlük yaşamda öğrendiklerinin etkisinde kalarak alternatif kavramalar oluşturduklarını göstermiştir. Ayrıca REACT stratejisi temel alınarak gerçekleştirilen öğretim, kavramsal değişim üzerinde etkili olmuş olsa da bilimsel bilgilerle değiştirilemeyen alternatif kavramaların olduğu belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2146-5983 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2019 |
Sayı | 52 |
Sayfalar | 550 / 572 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/486525 |