Yazarlar |
Tufan İNALTEKİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Berrin Samancı
Türkiye |
Arzu KİRMAN BİLGİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmada fen bilimleri 3. sınıf öğretmen adaylarının, girişimcilik becerisi üzerine mesleki bilgilerinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Alan taraması yöntemi ile yürütülen araştırmaya 141 üçüncü sınıf fen bilimleri öğretmen adayı katılmıştır. Veriler 2017-2018 akademik yılı bahar dönemi sonunda açık uçlu sorulardan oluşan girişimcilik becerisini tanıma testi ile toplanmıştır. Elde edilen veriler girişimcilik becerisi göstergeleri göz önünde bulundurularak, içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda fen bilimleri öğretmen adaylarının girişimcilik becerisine sahip bireylerin özelliklerini açıklamada ve bu özellikleri geliştirmek için etkinlik tasarlamada yetersiz oldukları tespit edilmiştir. Fen bilimleri öğretmen adayları, ortaokul öğrencilerinin girişimcilik becerilerini geliştirebilmek için herhangi bir etkinlik tasarlayamamışlardır. Adaylar arasında girişimcilik becerisini ölçebilecek bir aracı mesleki açıdan yeterli düzeyde tasarlayan olmamakla birlikte çok azı ölçme aracını yetersiz düzeyde açıklayabilmiştir. Ölçme yapıldıktan sonra değerlendirme işleminin nasıl olması gerektiğini açıklayan öğretmen adayı ise bulunmamaktadır. Genel anlamda mevcut araştırmadan, fen bilimleri öğretmen adaylarının fen bilimleri dersinde ortaokul öğrencilerinin girişimcilik becerisini kazandırmaya, ölçmeye ve değerlendirmeye yönelik süreçler üzerine mesleki bilgilerinin yetersiz olduğu sonucu çıkarılmıştır |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 2528-9527 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2019 |
Sayı | 20 |
Sayfalar | 1025 / 1054 |
Doi Numarası | 10.26466/opus.602171 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.26466/opus.602171 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 10 |