Yazarlar |
Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Nesli KALA
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Selcan SUNGUR ALHAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırma, araştırma yapılan ildeki eğitim fakültesi ve milli eğitim müdürlüğü arasındaki iş birliği sürecinin hizmet sürecindeki öğretmen eğitimine ve akademisyenlerin akademik çalışmalarına yansımalarını, akademisyenlerin ve öğretmenlerin perspektifinden incelemek amacıyla yapılmıştır. Özel durum çalışması yönteminin kullanıldığı mevcut araştırmaya Doğu Anadolu bölgesinde yer alan bir devlet üniversitesindeki 4 farklı ana bilim dalından (Fen Bilimleri, Türkçe, Sosyal Bilimler, Matematik) sekiz akademisyen ve aynı alanlardan, o ilde çalışan sekiz öğretmen katılmıştır. Yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşmeler vasıtasıyla toplanan veriler, içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmada, akademisyen veya öğretmenlere göre çalışmanın yapıldığı ildeki eğitim fakültesi ile milli eğitim müdürlüğü arasındaki iş birliğinin zayıf olduğu sonucuna varılmıştır. Eğitim fakültesi ile milli eğitim müdürlüğü arasındaki iş birliği eksikliğinden dolayı gerek mesleki eğitime gerekse öğrencilerin akademik başarısını artırmaya yönelik gerçekleştirilen akademik araştırmaların sonuçlarının değerlendirmeye alınmaması tespit edilen bir diğer sonuçtur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi ISSN | 1308-9196 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2019 |
Sayı | 33 |
Sayfalar | 1 / 32 |
Doi Numarası | 10.14520/adyusbd.492846 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.14520/adyusbd.492846 |