img
img
Analysing the Perceptions of Education Faculty Students on Community Service-Learning   
Yazarlar (1)
Dr. Öğr. Üyesi Metin KARTAL Dr. Öğr. Üyesi Metin KARTAL
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Topluma hizmet uygulamaları (THU), toplumun gereksinimlerini, akademik araştırma vebilimsel etkinlikler çerçevesinde alanında uzman kişilerce belirlenerek belli bir eğitim programıkapsamında hem akademik hem de sosyal sorumluluk projeleriyle bağlantılı olarak öğrencilerinöğrenme etkinliklerine etkin olarak katıldıkları etkinlikler bütünüdür. Bu çalışma, eğitimfakültesi öğrencilerinin THU’ya ilişkin algılarını ve öğrencilerin algı düzeyleri arasındafarklılık olup olmadığını çeşitli değişkenlerce belirlemek amacıyla nicel yöntemle ve taramamodeliyle desenlenmiş betimsel bir araştırmadır. Çalışma grubu, 2014-2015 öğretim yılıKafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde THU dersini almış öğrencilerden oluşmaktadır.Araştırmanın amacı doğrultusunda çalışma grubunun belirlenmesinde amaçsal örneklemeyöntemi ve bu yöntemin bir türü olan ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Ölçütörneklemede, THU dersini almış olmak ölçütü belirlenmiş ve bu ölçüt çerçevesinde eğitimfakültesinde THU dersini alan 497 öğrenci belirlenmiştir. Verilerin toplanması için Demir,Kaya ve Taşdan’ın 2014 yılında geliştirdiği THU Ölçeği ve demografik bilgi formukullanılmıştır. THUÖ ölçeği, 33 madde ve demografik bilgiler bölümünden oluşmaktadır.Ölçeğin alt-boyutları, “Düşünme süreç ve becerileri”, “Farkındalık” ve “Fayda” şeklindedir.Araştırma bulguları, öğrencilerin lisans öğrenimlerinden önce THU etkinliklerine katılmadurumlarına göre THU toplam puanlarında manidar fark bulunmaktayken; bölümlerine,cinsiyetlerine, öğretim türüne, mezun olduğu lise türüne, anne-baba eğitim düzeyine, yaşamınınbüyük bir kısmını geçirdiği yere ve üniversite öğrenimi sürecinde THU’ya katılma durumunagöre manidar fark bulunmamaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi
Dergi ISSN 1301-3718
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2020
Cilt No 53
Sayı 2
Sayfalar 1 / 34
Doi Numarası 10.30964/auebfd.480673
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/doi/10.30964/auebfd.480673
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Analysing the Perceptions of Education Faculty Students on Community Service-Learning

Paylaş