img
Öğretmen Adaylarının Çözünürlük Konusuna Yönelik Alternatif Kavramlarının Belirlenmesi   
Yazarlar
Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Sibel Er Nas
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye
Hava İpek Akbulut
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının çözünürlükkonusundaki alternatif kavramlarını tespit etmektir. Bu çalışmada alan taraması(survey) yöntemi kullanılmıştır. Çalışma KTÜ Fatih Eğitim Fakültesinde öğrenimgören 134 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Bu çalışmada veri toplama aracı olarakbir açık uçlu sorudan yararlanılmıştır. Açık uçlu soruda öğretmen adaylarına Farklımaddelerin farklı çözücülerdeki çözünürlüğü ile ilgili şiir, hikâye veya çizimlerinherhangi birinden yararlanarak konu hakkında bildiklerinizi bize nasıl yansıtırsınız?sorusu yönetilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının 16sı şiir, 28i hikâyeve 90ı ise çizimi tercih ederek bilgilerini yansıtmak istemiştir. Çalışma sonucundaöğretmen adaylarının çözünme kavramı yerine erime - çözünüp bitme - yok olmakaybolmahapsolma - etkisiz hale getirme gibi alternatif kavramları kullandıklarıtespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1301-3416
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2014
Cilt No 27
Sayı 2
Sayfalar 371 / 392
Doi Numarası 10.19171/uuefd.45480
Makale Linki http://dx.doi.org/10.19171/uuefd.45480
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5
Öğretmen Adaylarının Çözünürlük Konusuna Yönelik Alternatif Kavramlarının Belirlenmesi

Paylaş