Yazarlar |
Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Sibel Er Nas
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye |
Hava İpek Akbulut
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının çözünürlükkonusundaki alternatif kavramlarını tespit etmektir. Bu çalışmada alan taraması(survey) yöntemi kullanılmıştır. Çalışma KTÜ Fatih Eğitim Fakültesinde öğrenimgören 134 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Bu çalışmada veri toplama aracı olarakbir açık uçlu sorudan yararlanılmıştır. Açık uçlu soruda öğretmen adaylarına Farklımaddelerin farklı çözücülerdeki çözünürlüğü ile ilgili şiir, hikâye veya çizimlerinherhangi birinden yararlanarak konu hakkında bildiklerinizi bize nasıl yansıtırsınız?sorusu yönetilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının 16sı şiir, 28i hikâyeve 90ı ise çizimi tercih ederek bilgilerini yansıtmak istemiştir. Çalışma sonucundaöğretmen adaylarının çözünme kavramı yerine erime - çözünüp bitme - yok olmakaybolmahapsolma - etkisiz hale getirme gibi alternatif kavramları kullandıklarıtespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1301-3416 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2014 |
Cilt No | 27 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 371 / 392 |
Doi Numarası | 10.19171/uuefd.45480 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.19171/uuefd.45480 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 5 |