Yazarlar |
Selahattin Arslan
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye |
Duygu Taşkın
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye |
Arzu KİRMAN BİLGİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini inceleyen ve didaktik araştırma alanında yer alan kuramlardan biri de Guy Brousseaunun (1998) Matematik Öğrenme Ortamları Kuramıdır. Eğitim-öğretim etkinliklerini anlamayı ve yorumlamayı amaçlayan bu kuramda üç farklı öğrenme ortamı tanımlanmıştır. Bu ortamlardan biri öğrencinin Milieu (Bağlam) ile etkileşimi neticesinde öğrendiğini vurgulayan Adidaktik Öğrenme Ortamları'dır (AÖO). Bu çalışmanın amacı, bireysel çalışma ve grup çalışması temel alınarak tasarlanan AÖOnın öğrenci başarı üzerine etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda paralelkenar ve yamuğun alan bağıntılarını oluşturmaya yönelik iki AÖO tasarlanmıştır. Çalışma 60 yedinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Veriler akademik başarı testi, gözlem ve yarı-yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşmelerden yararlanılarak elde edilmiştir. Çalışma karma araştırma yöntemi ile yürütülmüş olup, nitel veriler betimsel analiz, nicel veriler ise Mann Whitney U-Testi ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçları AÖOnda bireysel çalışan öğrencilerin, grup çalışması yapan öğrencilere nazaran daha başarılı olduğunu göstermektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | BİLMAT |
Dergi ISSN | 2757-9034 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2015 |
Cilt No | 6 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 47 / 67 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/201377 |