Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Metin ÖZLÜ
Selçuk Üniversitesi, Türkiye |
Hakan Salim Çağlayan
Selçuk Üniversitesi, Türkiye |
Özgür Gül
Selçuk Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırma, Selçuk Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin genel öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerinin bazı değişkenlere (cinsiyet, bölüm, sınıf, yaş) göre farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2015-2016 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Selçuk Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi'nde Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Spor Yöneticiliği, Antrenörlük Eğitimi ve Rekreasyon Bölümü'nde okumakta olan 1030 1. ve 2. Öğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmış fakat uygulama yapıldığı anda mevcut olmayan öğrenciler ile ankete katılmak istemeyen öğrencilere anket uygulanmadığından araştırma 808 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve Öztürk (1995) tarafından geliştirilen "Genel Öğrenme Stratejileri Değerlendirme Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin normal dağılım gösterip göstermediği Kolmogorov-Smirnov testi ile incelenmiş ve bu inceleme sonucunda veriler normal dağılım gösterdiğinden dolayı ikili küme karşılaştırmaları için t testi; üç veya daha fazla küme karşılaştırmaları için Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. ANOVA sonucu anlamlı bulunan farklılıkların kaynağını belirlemek üzere varyansların homojen olmasından dolayı Tukey HSD çoklu karşılaştırma testi kullanılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin cinsiyet değişkenine göre tekrar ve hatırlama stratejilerinin; öğrenim gördükleri bölüm değişkenine göre dikkat, anlamlandırma, zihne yerleştirme, hatırlama ve duyuşsal stratejilerinin; sınıf değişkenine göre anlamlandırma, hatırlama ve duyuşsal stratejilerinin; yaş değişkenine göre ise dikkat, anlamlandırma, zihne yerleştirme, hatırlama ve duyuşsal stratejilerinin anlamlı düzeyde farklılaştığı tespit edilmiştir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi ISSN | 1302-1796 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2017 |
Sayı | 37 |
Sayfalar | 222 / 230 |
Makale Linki | http://dergisosyalbil.selcuk.edu.tr/susbed/article/view/1341 |