img
‘HAYATIN BAŞLANGICI VE EVRİM’ ÜNİTESİNİN ORTAÖĞRETİM BİYOLOJİ PROGRAMINDAN ÇIKARILMASINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: ODAK GRUP GÖRÜŞMESİ   
Yazarlar
Doç. Dr. Arzu ÖNEL
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Öğr. Gör. Arzu DERYA TAŞÇI
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
‘Hayatın Başlangıcı ve Evrim’ ünitesinin 2018 ortaöğretim biyoloji programından çıkarılması hususunda öğretmen görüşlerinin incelenmesi amacıyla bu çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışma odak grup görüşmesi şeklinde yürütülmüş ve katılımcı biyoloji öğretmenlerine 5 ana soru yöneltilerek veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler nitel araştırma yöntemleri arasında yer alan betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Çalışmanın veri seti araştırmacılar tarafından önce ayrı ayrı analize tabi tutulmuş ardından ortaya çıkan temalar ve kategoriler karşılıklı olarak açıklanarak veri analizine son hali verilmiştir. Katılımcı biyoloji öğretmenleri konuyu öğretmen, öğrenci ve toplumsal açıdan değerlendirmiş, konunun programlardaki yeri ve programdan çıkarılma nedenleri hakkında görüşler bildirmiştir. Görüşmeden elde edilen bulgular arasında neden-sonuç ilişkisi kurularak yorumlanmış ve katılımcı biyoloji öğretmenlerinin görüşlerinden doğrudan alıntılar yapılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 1304-0278
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2019
Cilt No 18
Sayı 71
Sayfalar 1195 / 1214
Doi Numarası 10.17755/esosder.497232