Yazarlar |
Doç. Dr. Zeynep YÜCE
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Arzu ÖNEL
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoçeşitliliğe ilişkin kavramsal ilişkilendirme düzeylerini belirlemektir. Çalışmaya Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği dördüncü sınıfta öğrenim gören toplam 132 öğrenci katılmıştır. Çalışma, tarama modelinde yürütülmüş ve öğretmen adaylarından bir kelime ilişkilendirme testi doldurmaları istenmiştir. Bu şekilde öğretmen adaylarının yazdıkları kelimeler biyoçeşitlilik ile ilişkili kavramlar şeklinde kategorize edilmiş, her kategorideki kavramların sıklıkları ve anlamsal ilişkileri bir belirleyici olarak hesaplanmıştır.Öğretmen adaylarının vermiş oldukları yanıtların %82,7si biyoçeşitlilik ile ilişkilendirilmiş, %17,3ü ise araştırmacılar tarafından biyoçeşitlilik ile ilişkili bulunmamış ve değerlendirmeye katılmamıştır. Sonuç olarak, fen bilgisi öğretmen adayları biyoçeşitliliğin dört unsuru olan tür çeşitliliğini, ekosistem çeşitliliğini, genetik çeşitliliği ve ekolojik olaylar (proses) çeşitliliğini biyoçeşitlilik ile ilişkili temel kavramlar olarak zihinlerinde ilişkilendirmişlerdir. Ayrıca sistematik, biyoteknoloji, ekoloji, genetik ve biyoçeşitliliğin korunması gibi kavramların da çalışmanın sonucunda öğretmen adayları tarafından biyoçeşitlilik ile ilişkilendirilen diğer önemli kavramlar olduğu belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ |
Dergi ISSN | 1303-0493 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2015 |
Cilt No | 15 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 326 / 340 |