img
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Doyum Düzeylerinin İncelenmesi   
Yazarlar
Gökhan Çelik
Türkiye
Doç. Dr. Arzu ÖNEL Doç. Dr. Arzu ÖNEL
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada Fen Bilimleri öğretmenlerinin mesleki doyum düzeylerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma, karşılaştırma türü tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırma evrenini 2013-2014 eğitim öğretim yılında Kars İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ilköğretim kurumlarında çalışan 204 Fen Bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma örneklemini ise tesadüfi örnekleme ile seçilen Kars il merkezinde, merkez köylerinde ve Kağızman ile Sarıkamış ilçelerinde görev yapmakta olan toplam 97 Fen Bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Minnesota İş Doyum Ölçeği (MSQ) ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel çözümlemeleri bilgisayar ortamında Windows SPSS Sürüm 22.0 ile gerçekleştirilmiştir. Yaş, çocuk sahibi olma ve çocuk sayısı, hizmet süresi, çalıştığı okul sayısı, idari görev yapma, mezuniyet alanı, Fen Bilimleri öğretmenliği dışında farklı derse girme, çalıştığı okulun statüsü, öğretmenlik dışında gelir getiren bir işle uğraşma, öğretmenlik dışı iş türü, ek gelir, oturduğu eve kira verme, hizmet içi eğitime katılma durumu, ailesinde başka öğretmen olması, okul yerleşim birimi değişkenleri için iş doyumu ve alt boyut puanları arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Cinsiyet değişkeninde "bayan" öğretmenlerin lehine, medeni hal değişkeninde medeni durumu "diğer" olan öğretmenlerin lehine, otomobil sahibi olma değişkeninde "otomobil sahibi olmayan" öğretmenlerin lehine, lisansüstü eğitim değişkeninde "lisansüstü çalışma yapmayan" öğretmenlerin lehine ve başka birine Fen Bilimleri öğretmenliğini tavsiye etme değişkeninde ise "Fen Bilimleri öğretmenliğini başka birine ya da bir yakınına tavsiye eden" öğretmenlerin lehine iş doyumu puanları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı TURKISH STUDIES
Dergi ISSN 1308-2140
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2015
Cilt No 10
Sayı 15
Sayfalar 217 / 234
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş