img
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Basamaklı Öğretim Programı Uygulamasına İlişkin Görüşleri   
Yazarlar
Öğr. Gör. Arzu DERYA TAŞÇI Öğr. Gör. Arzu DERYA TAŞÇI
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Arzu ÖNEL Doç. Dr. Arzu ÖNEL
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Okul ortamındaki her öğrenci tektir ve öğrenciler tüm özellikleri bakımından farklı yapılarasahiptirler. Bu sebeple öğrenme süreçleri, öğrencilerin farklı öğrenme biçimlerine cevap verecekşekilde ve bireyselliği ön plana alarak düzenlenmelidir. 1990'lı yıllarda Nunley tarafındangeliştirilen basamaklı öğretim programının temelinde de, öğrenciler arasındaki bireyselfarklılıkların dikkate alınarak, öğretimin bireyselleştirilmesi görüşü yer alır. Basamaklı öğretimprogramında, birey öğrenme edinimlerini kendisi tanımlamakta, öğrenme sürecini düzenlemeyive değerlendirmeyi öğrenmekte, böylece kendi öğrenmesinden kendisi sorumlu olmaktadır.Basamaklı öğretim programının önemli özelliklerinden biri de öğrencilerin kendi kendilerinideğerlendirme olanağı bulmaları, eksikliklerini görebilmeleri ve kendi öğrenme süreçlerinibelirleyebilmeleridir. Bu çalışmada, fen bilimleri öğretmen adaylarının basamaklı öğretimprogramının uygulanmasına ilişkin görüşlerini tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırma, 2015-2016 öğretim yılı bahar döneminde Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilimleri Eğitimilisans programında Doğal Hayatı Koruma dersini alan 2. sınıf öğretmen adayları ile nitel olarakyürütülmüştür. Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmış,uygulama sonunda 21 öğretmen adayından 16’sı ile görüşme yapılmış ve görüşme sonucunda eldeedilen verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Basamaklı öğretimprogramına göre planlanıp yürütülen dersin araştırma yapmayı, hayal gücünü, özgün düşünceyi,farklı görüşler ortaya koymayı ve el becerisini geliştirdiği; öğretmen adaylarının kolay olduğunudüşündükleri görevleri seçtikleri, bazı adayların belgesel izleme, bazılarının ise belgeselhazırlama görevinden keyif aldıkları, kavram haritası hazırlama ve kompozisyon yazmagörevlerinde ise zorlandıkları görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2148-7510
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2018
Cilt No 20
Sayı 2
Sayfalar 517 / 535
Doi Numarası 10.17556/erziefd.413492
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/download/article-file/526385
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Basamaklı Öğretim Programı Uygulamasına İlişkin Görüşleri

Paylaş