Yazarlar (4) |
![]() Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye |
![]() Türkiye |
![]() Türkiye |
![]() Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, lisans düzeyinde verilen Araştırma Yöntemleri dersinde uygulanan Akran Araştırma Danışmanlığı Programı’nda okul psikolojik danışmanı adaylarının akran araştırma danışmanlığı deneyiminin incelenmesidir. Çalışmada durum çalışması yöntemi kullanılmıştır ve ölçüt örnekleme kullanılarak Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde uluslararası bir üniversitede yürütülen Araştırma Yöntemleri dersini tamamlamış olan 10 okul psikolojik danışmanı adayı akran araştırma danışmanı olarak belirlenmiştir. Akran araştırma danışmanları, dersi almakta olan okul psikolojik danışmanı adayları ile eşleştirilmiştir. İlgili eğitim modülünü tamamlayan akran araştırma danışmanları, akranlarına etkili bir araştırma önerisi yazma konusunda rehberlik etmişlerdir. 10 akran araştırma danışmanı ve 9 danışandan nitel anketler aracılığıyla veri elde edilmiştir. Veri, içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçları, akran danışmanlığı sürecinin, akran danışmanlarının, ilk elden araştırma danışmanlığı deneyimi elde etmelerine katkı sağladığını; araştırma yürütme konusundaki bilgi ve becerilerini güncellediğini; araştırma öz-yeterliklerini ve ilgilerini arttırdığını ve iletişim becerilerini geliştirdiğini ortaya koymaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
Peer research mentoring | peer mentoring experience | undergraduate level research methods course | case study |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | SCOPUS dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION |
Dergi ISSN | 2536-4758 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Scopus |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 04-2022 |
Cilt No | 37 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 591 / 605 |
Doi Numarası | 10.16986/HUJE.2021067594 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.16986/huje.2021067594 |