img
img
Capturing Peer Research Mentoring Experience in Undergraduate Education: A Qualitative Case Study       
Yazarlar (4)
İclal Can
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye
Sevinç Gelmez Burakgazi
Türkiye
Yeşim Çapa Aydın
Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Muhammet COŞKUN Dr. Öğr. Üyesi Muhammet COŞKUN
Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmanın amacı, lisans düzeyinde verilen Araştırma Yöntemleri dersinde uygulanan Akran Araştırma Danışmanlığı Programı’nda okul psikolojik danışmanı adaylarının akran araştırma danışmanlığı deneyiminin incelenmesidir. Çalışmada durum çalışması yöntemi kullanılmıştır ve ölçüt örnekleme kullanılarak Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde uluslararası bir üniversitede yürütülen Araştırma Yöntemleri dersini tamamlamış olan 10 okul psikolojik danışmanı adayı akran araştırma danışmanı olarak belirlenmiştir. Akran araştırma danışmanları, dersi almakta olan okul psikolojik danışmanı adayları ile eşleştirilmiştir. İlgili eğitim modülünü tamamlayan akran araştırma danışmanları, akranlarına etkili bir araştırma önerisi yazma konusunda rehberlik etmişlerdir. 10 akran araştırma danışmanı ve 9 danışandan nitel anketler aracılığıyla veri elde edilmiştir. Veri, içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçları, akran danışmanlığı sürecinin, akran danışmanlarının, ilk elden araştırma danışmanlığı deneyimi elde etmelerine katkı sağladığını; araştırma yürütme konusundaki bilgi ve becerilerini güncellediğini; araştırma öz-yeterliklerini ve ilgilerini arttırdığını ve iletişim becerilerini geliştirdiğini ortaya koymaktadır.
Anahtar Kelimeler
Peer research mentoring | peer mentoring experience | undergraduate level research methods course | case study
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SCOPUS dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
Dergi ISSN 2536-4758
Dergi Tarandığı Indeksler Scopus
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 04-2022
Cilt No 37
Sayı 2
Sayfalar 591 / 605
Doi Numarası 10.16986/HUJE.2021067594
Makale Linki http://dx.doi.org/10.16986/huje.2021067594