| Yazarlar (1) |
Doç. Dr. Murat KORUCUK
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Bu çalışma ile eğitimde dikkat çeken Finlandiya, Singapur, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere, Japonya ve Almanya gibi ülkeler ile Türkiye’de öğretmen yetiştirme sistemlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Nitel desenli bu çalışmada alanyazın taraması yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmada farklı ülkelerde öğretmen yetiştiren okulların değerlendirilebilmesi için ilgili alanyazın ve eğitim sistemleri incelenmiştir. Araştırmada ele alınan ülkelerde öğretmen olmak için ortaöğretim sonrasında merkezi olarak yapılan bir sınava girmek gerekmektedir. Bu ülkelerde hizmet öncesi öğretmenlik eğitimi süreleri genellikle 5 ve 6 yıl olarak görülmektedir. Ülkelerin tamamında öğretmenlik eğitimi sırasında uygulamaya çok önem verildiği ve teori ile uygulamanın iç içe geçtiği ve bunun yanında öğretmenlik statüsünün yüksek olduğu sonucuna ulaşılabilir. Ele alınan ülkelerde öğretmenlerin adaylık sürecinde veya işe başladıktan sonra hizmet içi eğitim faaliyetlerine katılmaları gereklidir. Dikkat çeken bir diğer nokta ise ülkelerin çoğunda öğretmen ihtiyacına göre eğitim fakültesi kontenjanları koordineli bir biçimde belirlendiği için öğretmen adaylarının işsiz kalma korkularının olmadığı veya düşük düzeyde olduğu sonucuna varılabilir. Ulaşılan araştırma sonuçları doğrultusunda çeşitli öneriler geliştirilmiştir. |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | The Journal of Academic Social Science |
| Dergi ISSN | 2148-2489 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | Asos |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 03-2019 |
| Cilt No | 7 |
| Sayı | 89 |
| Sayfalar | 477 / 498 |
| Doi Numarası | 10.16992/ASOS.14774 |
| Makale Linki | http://www.asosjournal.com/Makaleler/709375230_1477420Murat20KORUCUK.pdf |
| Atıf Sayıları | |
| Google Scholar | 4 |