img
Covıd-19 Pandemisinin Eğitimde Yarattığı Büyük İkilem: Okullar Tekrar Açılmalı Mı; Kapalı Mı Kalmalı?    
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Aslı YURTTAŞ Dr. Öğr. Üyesi Aslı YURTTAŞ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Fatma Kesik
İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı öğrenci velilerinin 2020-2021 eğitim öğretim döneminde okulların kapalı ya da açık olması ile ilgili endişe düzeylerini endişe alanlarını ve bu doğrultuda sürece yönelik çözüm önerilerini ortaya koymaktır. Nitel araştırma desenlerinden betimsel fenomenolojik desenin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’nin çeşitli illerinde yaşayan 395 veli oluşturmaktadır. Verilerin “Eğitimde Normalleşme Süreci Anketi: Veli Formu” aracılığıyla online olarak toplandığı araştırma sonucunda velilerin hem okulların açılması hem de kapalı kalması durumunda ciddi endişeler taşıdıkları, veli endişelerinin okulların açılması durumunda öğrencilerin fiziksel sağlığı alanında yoğunlaşırken; kapalı kalması durumunda öğrencilerin eğitimi alanında yoğunlaştığı ortaya çıkmıştır. Bu doğrultuda, velilerin beklentilerini karşılayabilecek bir model olarak düşünülen hibrit modelin uygulanması ve velilerin bu kapsamda ortaya koydukları görüşlerin dikkate alınması önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Milli Egitim Bakanligi Milli Egitim Dergisi
Dergi ISSN 1302-5600
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2022
Cilt No 51
Sayı 233
Sayfalar 373 / 398
Doi Numarası 10.37669/milliegitim.787806
Makale Linki http://dx.doi.org/10.37669/milliegitim.787806