| Yazarlar (1) |
Doç. Dr. Murat KORUCUK
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Bu çalışmada öğrenme ve biliş arasındaki ilişki üzerinde durulmuştur. Bu sebeple öncelikle bilişsel öğrenme kuramı kısaca açıklanmaya çalışılmıştır. Bu çalışmanın amacı bilişsel öğrenme süreçleri, biliş-yürütücü biliş, biliş yönlendirici stratejiler hakkında bilgi vermek ve yürütücü biliş stratejilerinin öğrenme ortamına uyarlanmasında dikkat edilecek konuların açıklanmasıdır. Bu çalışmada nitel desen tercih edilmiştir. Kullanılan yöntem alanyazın taramasıdır. Bu çalışmada bilişsel öğrenme süreçleri, biliş–yürütücü biliş ile biliş yürütücü stratejilerin öğrenme ortamına uyarlanması konuları hakkında alanyazın taranmış ve ilgili kısımlar derlenmiştir. Yürütücü biliş süreci için izlenmesi gereken farklı yöntem ve teknikler olduğu savunulsa da genel anlamda kullanılan süreçler içerik olarak birbirlerine oldukça yakındır. Önemli nokta sorunun çözümünde yürütücü biliş stratejilerini kullanılmasıdır. Buna göre öncelikle öğrenciler sorunları tanımlamalıdır. Sonrasında ortaya konan sorunun çözüm süreci izlenebilmeli ve öğrenciler sorunla ilgili düşüncelerini açıklayabilmelidirler. Süreç sonunda ise öğrenciler sorunun çözülebilme durumuna göre değerlendirme yapabilmeli, eksiklikler belirlenerek giderilmelidir. Aynı şekilde ulaşılan çözüm benzer diğer sorunların çözümünde de kullanılabilmelidir |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Journal of Social and Humanities Sciences Research |
| Dergi ISSN | 2459-1149 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | Social Science Research Network (SSRN)Scientific World Index SOBİAD |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 02-2019 |
| Cilt No | 6 |
| Sayı | 33 |
| Sayfalar | 417 / 426 |
| Doi Numarası | 10.26450/jshsr.1053 |
| Makale Linki | https://jshsr.org/index.php/pub/article/view/1111 |