Yazarlar |
Adnan Taşgın
Atatürk Üniversitesi, Türkiye |
Murat KORUCUK
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada meslek yüksekokulu öğrencilerinin çoklu zekâ alanlarının çeşitli değişkenler açısındanincelenmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmanın evrenini birdevlet üniversitesinin meslek yüksekokulunda 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında öğrenim görenöğrenciler oluşturmaktadır. Örneklemi ise ilgili evrenden basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile belirlenen 260 öğrencioluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve Armstrong (1993) tarafından geliştirilen veSaban (2002) tarafından düzenlenen “Çoklu Zekâ Alanları Envanteri” kullanılmıştır. Normallik varsayımlarınınkarşılanıp karşılanmadığına ilişkin yapılan analizler sonucunda verilerin normal dağılmadığı belirlenmiştir. Verilerinanalizinde parametrik olmayan testlerden, Mann Whitney U testi ile Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Çalışmadaöğrencilerin Çoklu Zekâ Alanları Envanteri’ne verdikleri cevaplar değerlendirilmiş ve sosyal zeka seviyelerininyüksek olduğu, diğer zeka seviyelerinin ise düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırma sonucundaöğrencilerin cinsiyetleri ile çoklu zeka alanları arasında anlamlı farklılığa rastlanmazken, öğretim türleri ve bölümleriile çoklu zeka alanları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklara rastlanmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kuramsal Eğitimbilim |
Dergi ISSN | 1308-1659 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2019 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 550 / 575 |
Doi Numarası | 10.30831/akukeg.426706 |
Makale Linki | http://dergipark.gov.tr/doi/10.30831/akukeg.426706 |