img
Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Çoklu Zekâ Alanlarının İncelenmesi    
Yazarlar
Adnan Taşgın
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Murat KORUCUK Doç. Dr. Murat KORUCUK
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada meslek yüksekokulu öğrencilerinin çoklu zekâ alanlarının çeşitli değişkenler açısındanincelenmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmanın evrenini birdevlet üniversitesinin meslek yüksekokulunda 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında öğrenim görenöğrenciler oluşturmaktadır. Örneklemi ise ilgili evrenden basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile belirlenen 260 öğrencioluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve Armstrong (1993) tarafından geliştirilen veSaban (2002) tarafından düzenlenen “Çoklu Zekâ Alanları Envanteri” kullanılmıştır. Normallik varsayımlarınınkarşılanıp karşılanmadığına ilişkin yapılan analizler sonucunda verilerin normal dağılmadığı belirlenmiştir. Verilerinanalizinde parametrik olmayan testlerden, Mann Whitney U testi ile Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Çalışmadaöğrencilerin Çoklu Zekâ Alanları Envanteri’ne verdikleri cevaplar değerlendirilmiş ve sosyal zeka seviyelerininyüksek olduğu, diğer zeka seviyelerinin ise düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırma sonucundaöğrencilerin cinsiyetleri ile çoklu zeka alanları arasında anlamlı farklılığa rastlanmazken, öğretim türleri ve bölümleriile çoklu zeka alanları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklara rastlanmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kuramsal Eğitimbilim
Dergi ISSN 1308-1659
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2019
Cilt No 12
Sayı 2
Sayfalar 550 / 575
Doi Numarası 10.30831/akukeg.426706
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/doi/10.30831/akukeg.426706
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 8
Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Çoklu Zekâ Alanlarının İncelenmesi

Paylaş