img
İlkokul Öğrenci ve Velilerinin Perspektifinden Covid-19 Salgını Süresince Uzaktan Eğitim    
Yazarlar
Züleyha Ertan Kantos
Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Aslı YURTTAŞ Dr. Öğr. Üyesi Aslı YURTTAŞ
Türkiye
Prof. Dr. Murat TAŞDAN Prof. Dr. Murat TAŞDAN
Türkiye
Zühal Topcu
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Araştırmanın temel amacı covid-19 salgını süresince ilkokullarda yürütülen uzaktan eğitime ilişkin ilkokul öğrencilerinin ve velilerinin görüşlerini ortaya koymaktır. Bu araştırma nitel araştırma yaklaşımının bir türü olan betimleyici fenomenoloji desene göre tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Covid-19 salgını süresince 2019-2020 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Ankara’nın Mamak ve Çankaya ilçelerinden MEB’e bağlı ilkokullardaeğitim-öğretime devam eden ilkokul öğrencileri ve bu öğrencilerin velileri oluşturmaktadır. Yapılan analizde akademik öğrenme ortamının uzaktan eğitime uygunluğu, uzaktan eğitim sürecinde yapılan eğitim-öğretim faaliyetleri, uzaktan eğitim süresince destek ve iletişim, uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi temalarından oluşmuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre a)Uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin akademik öğrenme ortamının uygun olduğu, velilerin internete erişimlerinin olduğu fakat sınırlı internet kotalarının olduğuna ulaşılmıştır. b) Öğrencilerin yarısının bilgisayarlarının olmadığı fakat katılımcıların tamamının akıllı telefonlarının bulunduğu bilgisine ulaşılmıştır. c) Öğrencilerin uzaktan eğitimde zamanlarının büyük bölümünü ekran önünde geçirmelerine rağmen EBA Tv izlemedikleri sonucuna ulaşılmıştır. d) Ayrıca EBA’dan faydalanmanın yetersiz olduğuna ulaşılmıştır. e) Öğretmenlerin canlı ders yaptıkları fakat öğrencilerin ancak yarısının canlı derslere katıldığı bilgisine ulaşılmıştır. f) Hem veliler hem de öğrenciler yüz yüze eğitimi uzaktan eğitime tercih etmektedirler.Bu araştırma İlkokullara hazırlanan uzaktan eğitim süreçlerinin önündeki engelleri ve boşlukları görünür kılabilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Milli Egitim Bakanligi Milli Egitim Dergisi
Dergi ISSN 1302-5600
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 02-2022
Cilt No 51
Sayı 233
Sayfalar 461 / 488
Doi Numarası 10.37669/milliegitim.790341
Makale Linki http://dx.doi.org/10.37669/milliegitim.790341
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
İlkokul Öğrenci ve Velilerinin Perspektifinden Covid-19 Salgını Süresince Uzaktan Eğitim

Paylaş