img
Identifying the Opinions of High School Administrators on Innovation and Its Implementations in Education   
Yazarlar
Prof. Dr. Murat TAŞDAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Sabri GÜNGÖR
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Aslı YURTTAŞ
Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı lise okul müdürlerinin inovasyon ve inovasyon yeterlilikleri hakkındaki düşüncelerini belirlemek ve ortaya çıkarmaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi ve fenomonoloji deseni, sekiz adet okul müdürünün inovasyon hakkındaki düşüncelerini ortaya çıkarmak amacı ile kullanılmıştır. Çalışmada verilerin toplanması için ise odak grup görüşme tekniği kullanılmıştır. Odak grup görüşmesi sonucu ortaya çıkan verileri analiz etmek için ise nitel analiz yöntemlerinden olan betimsel ve içerik analizi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda okul müdürlerinin inovasyon kavramını tanımlamakta zorluk yaşadıkları görülmüştür. Aynı zamanda okul müdürleri inovasyon için uygun ortam bulunmadığını ve yasal düzenlemeler ile isteksizliğin inovasyon uygulamaları gerçekleştirmekte onları engellediğini belirtmişlerdir. Araştırmanın sonunda öğretmenlerin inovasyon kavramı hakkındaki bilgileri ve becerilerini artırmak için dersler verilmesi ve inovasyonu engelleyen yasal düzenlemeleri ortadan kaldırarak inovasyonu özendiren düzenlemeler yapılması tavsiye edilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Hacettepe University Journal of Education
Dergi ISSN 1300-5340
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 04-2022
Cilt No 37
Sayı 2
Sayfalar 669 / 683
Doi Numarası 10.16986/HUJE.2021066895
Makale Linki http://dx.doi.org/10.16986/huje.2021066895