img
img
ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL MEDYA KULLANIM AMAÇLARI İLE AKILLI TELEFONLA İNFORMAL ÖĞRENME DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ     
Yazarlar (2)
Esra Yardimciel
Türkiye
Prof. Dr. Murat TAŞDAN Prof. Dr. Murat TAŞDAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Çalışmanın amacı: Çalışmanın öğretmenlerin sosyal medya kullanımı ile akıllı telefonla informal öğrenme düzeyleri hakkındakigörüşlerini ortaya koymak ve öğretmenlerin sosyal medya kullanım amaçları ile akıllı telefonla informal öğrenme düzeyleriarasındaki ilişkiyi tespit etmek üzere iki temel amacı vardır. Materyal ve Yöntem: Tarama modelinde ve karma yöntem ile yapılan araştırmada açıklayıcı karma desen kullanılmıştır.Araştırmanın evrenini Kars il genelindeki ortaokullarda görev yapan 1198 öğretmen; çalışmanın örneklemini ise çok aşamalıtabakalı amaçsal örnekleme yöntemi ile belirlenen 303 ortaokul öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracıolarak, “Sosyal Medya Kullanım Amaçları Ölçeği”, “Akıllı Telefonla İnformal Öğrenme Aktiviteleri Ölçeği” ve “ÖğretmenlerinSosyal Medya ve İnformal Öğrenme Hakkındaki Görüşleri Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” kullanılmıştır. Araştırmanın nicelverilerinin analizi için frekans, yüzde, bağıl değişkenlik katsayısı, aritmetik ortalama bağımsız örneklemler için t testi; Tek YönlüVaryans Analizi, Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırmanın nitel verileri ise betimsel ve içerikanalizi ile çözümlenmiştir. Bulgular: Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin yaşları arttıkça sosyal medyayı içerik paylaşma amacıyla kullanım ve akıllıtelefonla informal öğrenme düzeylerinin; kıdemleri arttıkça iletişim kurma ve içerik paylaşma amacıyla kullanım ve akıllıtelefonla informal öğrenme düzeylerinin azaldığı saptanmıştır. Sosyal medya kulanım süresinin azalması ile araştırma, içerikpaylaşma ve iletişimi başlatma amacıyla sosyal medyanın kullanımının azaldığı saptanmıştır. Görüşmeye katılan öğretmenlerintamamının sosyal medyadan izledikleri video, bilgi ve belgeleri derslerinde aktarıp kullandıkları, sosyal medyadan informalöğrenmeler edindikleri ve akıllı telefonlarını informal öğrenmelerde kullanmakta oldukları görülmüştür. Önemli Vurgular: Bu çalışma sonuçları ışığında EBA'dan daha gelişmiş özelliklere sahip eğitsel anlamda çalışma yapmayı veyapılan çalışmaları güvenilir ve geçerli bir şekilde değerlendirmeyi mümkün kılan eğitimin tüm paydaşlarının oluşumun heraşamasında yer aldığı sosyal medya platformunun oluşturulması önerilebilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2021
Cilt No 29
Sayı 2
Sayfalar 293 / 905
Doi Numarası 10.24106/kefdergi.720661
Makale Linki http://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.720661