img
Kliniksel Denetim Yaklaşımı Bağlamında İlkokul Müdürlerinin Ders Denetim Faaliyetleri   
Yazarlar
Ferdane Denkci Akkaş
İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Türkiye
Ali Aksu
Dokuz Eylül Üniversitesi, Türkiye
Suzan Yıldırım
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Aslı YURTTAŞ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı, İzmir ili Buca ilçesindeki ilkokullardayöneticilik yapan müdürlerin denetim yeterliklerine ilişkin öğretmen vemüdür görüşlerini kliniksel denetim yaklaşımı bağlamındadeğerlendirmek ve hem müdürlerin hem de bu okullarda çalışanöğretmenlerin müdürler tarafından yürütülen ders denetimifaaliyetlerinin etkililiğine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Buçalışmanın yapılandırılmasında nitel araştırma yaklaşımıbenimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu İzmir ili Buca ilçesinde5 ilkokulda görev yapan 22 öğretmen ve 5 okul müdürü oluşturmaktadır.Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış veyapılan betimsel içerik analizi sonucunda çalışma grubuna dahil edilenöğretmenlerin ve okul müdürlerinin görüşlerinin şu dokuz ana temaaltında toplandığı görülmüştür: denetim anlayışı, okul müdürünündenetim yapmasından duyulan memnuniyet, ders denetimi öncesi süreç,ders denetimi süreci, denetimde kullanılan ölçütler, ders denetimininöğretmen ve öğrenci üzerindeki etkileri, ders denetimi sonrası süreç, dersdenetiminin okul müdürü tarafından yapılmasının avantajları, dersdenetiminin okul müdürü tarafından yapılmasının dezavantajları. Bu temalar altında verilen görüşler incelendiğinde müdürler tarafındanyapılan ders denetimi faaliyetlerinin kliniksel denetim yaklaşımınınilkeleri ile bağdaşmadığı, yaklaşımın benimsediği önemli aşamaların gözardı edildiği, daha önce müfettişler tarafından yürütülen denetimfaaliyetlerinde benimsenen kontrol odaklı anlayışın sürdürüldüğü, bunarağmen müfettişlerle kıyaslandığında okul müdürleri tarafındanyürütülen denetim etkinliklerinin göreceli olarak daha olumlu algılandığıanlaşılmaktadır. Ek olarak, okul müdürlerinin sürece ilişkin detaylı veaçık bir yönlendirmeye ve süreci sağlıklı yürütebilecek bilgi ve becerilerikazanabilmeleri için etkili hizmet içi eğitim desteğine ihtiyaç duyduklarıgörülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Turkish Studies
Dergi ISSN 2667-5609
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Dergi Grubu Q1
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2019
Cilt No 4
Sayı 14
Sayfalar 1271 / 1298
Doi Numarası 10.29228
Makale Linki http://turkishstudies.net/files/turkishstudies/fa76d89d-1767-40af-baac-60d8fad80e33.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Kliniksel Denetim Yaklaşımı Bağlamında İlkokul Müdürlerinin Ders Denetim Faaliyetleri

Paylaş