img
img
Alternatif Bir Eğitim Modeli Olarak Ev Okulu   
Yazarlar (2)
Özden Demir
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Murat TAŞDAN Prof. Dr. Murat TAŞDAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Öğrenmede bireylerin bağımsız öğrenme yeteneğine kavuşması, günümüzde giderek artan bir önem kazanmaktadır. Bireyin hür iradesini okulun kalıpları içerisine sıkıştırmamayı hedef alan ev okulu modeli, özellikle öğrenene birey olarak değer verilmesini, onun kendini gerçekleştirmesini ve öğrenmeyi öğrenme kapasitesine dayalı olarak çocukların sistemli bir şekilde evde eğitilmesini öngören bir modeldir. Bu çalışmada, ev okulu modelinin kavramsal temelleri ortaya konulmuş, ev okulunun kökenleri, ev okulu uygulamasında yer alan yaklaşımlar, ev okulu uygulamasının üstünlükleri ve sınırlılıkları hakkında bilgi verilmiş ve eğitimdeki yeri açıklanmıştır. Ayrıca ev okuluna dayalı öğretimin temel ilkeleri tartışılmaya ve alanda yapılan çalışmalar değerlendirilmeye çalışılmıştır. Bu değerlendirmeler sonucunda ev okuluna dayalı öğretimin, ülkemiz eğitim sisteminde ebeveynlerin sosyoekonomik eksiklikleri, yasal prosedürler, mali kaynak ve öğretim teknolojisi ve materyal yetersizliği gibi nedenlerle uygulanması güç olsa da koşullar sağlandığında uygun bir alternatif model olabileceği söylenebilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO-HOST
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2010
Cilt No 9
Sayı 18
Sayfalar 81 / 99
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 25

Paylaş