Yazarlar (1) |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın temel amacı sendikalı ve sendikasız öğretmenlerin görüşlerine göre eğitim sendikalarının yaşadıkları sorunları ortaya koymak ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirmektir Araştırma tarama modelinde desenlenmiş ve nitel araştırma yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir Araştırma 2011 2012 eğitim öğretim yılında Kars?taki 10 ilköğretim okulunda görev yapan 20?si sendika üyesi 20?si sendika üyesi olmayan öğretmen olmak üzere toplam 40 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir Bu araştırmada veri toplama aracı olarak ?Eğitim Sendikalarının Yaşadıkları Sorunlar? başlıklı yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır Veriler nitel veri analizi tekniklerinden içerik analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir Araştırmanın sonucunda sendikalı öğretmenler Türkiye?deki eğitim sendikalarının karşılaştıkları en önemli sorunları; ekonomik sıkıntılar yeterli üye bulamama öğretmenlere yeterince yardımcı olamama yeteri kadar kendilerini tanıtamama gerçek anlamda öğretmenlerin sorunlarına değinmeme siyasi baskıdan korkularak kimseye ters düşmemek adına yeterli faaliyet yapmama hükümet tarafından ciddiye alınmama olarak ifade etmişlerdir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO-HOST |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 08-2012 |
Cilt No | 13 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 57 / 78 |