img
img
İlköğretim Denetmenlerinin ve İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Denetim İnançları   
Yazarlar (3)
Ebru Oğuz
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Türkiye
Kürşad Yılmaz
Dumlupınar Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Murat TAŞDAN Prof. Dr. Murat TAŞDAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmada, ilköğretim denetmenleri ve ilköğretim okul yöneticilerinin denetim inançları ile ilgili görüşleri ve bu görüşler arasında fark olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Tarama modelindeki araştırmanın verileri “Denetim İnançları Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 150 ilköğretim denetmeni ve 150 ilköğretim okulu yöneticisi olmak üzere 300 kişiden oluşmaktadır. Ulaşılan katılımcılar tesadüfî olarak seçilmiştir. Araştırmada yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre ilköğretim denetmenlerinin ve ilköğretim okulu yöneticilerinin demokratik denetim inancına daha yakın oldukları belirlenmiştir. Ancak ilköğretim okulu yöneticilerinin demokratik denetim inançları ilköğretim denetmenlerine göre daha yüksektir. Araştırmaya katılan ilköğretim denetmenlerinin ve ilköğretim okulu yöneticilerinin denetim inançları ile ilgili görüşleri arasında da eğitim durumuna ve kıdeme göre anlamlı bir fark bulunmuştur. Araştırmaya katılan ilköğretim denetmeni ve ilköğretim okulu yöneticilerinin denetim inançları ile ilgili görüşleri arasında göreve göre anlamlı bir fark vardır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Kırgızistan Manas Üniversitesi. Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler Eric
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 12-2007
Cilt No 2
Sayı 17
Sayfalar 39 / 51
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 46

Paylaş