Yazarlar |
Tuğba Öçal
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Murat TAŞDAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Örgütlerde insan ilişkilerinin önem kazanması ile birlikte örgütsel yaşamda algılanan sosyal destek ve örgütsel güven gibi kavramlar daha çok önem kazanmaya başlamıştır. Sosyal destek bireyin çevresinden elde ettiği destek olarak kabul edilirken, örgütsel güven örgüt üyelerinin iyiliği için karşılıklı saygıya ve nezakete dayalı uyumlu davranışların bir sonucu olarak genellikle yavaş kazanılan bir olgu olarak tanımlanmaktadır. Bu araştırmanın birinci temel amacı, ilköğretim okulu öğretmenlerinin algıladıkları sosyal destek düzeyi ve örgütsel güven düzeyini belirlemek, ikinci temel amacı ise öğretmenlerin algıladıkları destek düzeyi ile güven düzeyi arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. İlişkisel tarama modelinde yapılan bu araştırmada nicel yöntem kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Kars il merkezinde yer alan 10 ilköğretim okulundan çalışmaya katılmaya gönüllü 151 ilköğretim okulu öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Örgütsel Güven” ve “Öğretmen Mesleki Sosyal Destek” ölçekleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, ilköğretim okullarında öğretmenlerin, algıladıkları sosyal destek düzeyi ile güven düzeyi arasında orta düzeyde ve pozitif yönde bir ilişkinin var olduğu saptanmıştır. Yine öğretmenlerin algıladıkları yönetsel destek düzeyi ile okul müdürüne duydukları güven düzeyi ve algıladıkları meslektaş desteği düzeyi ile meslektaşlarına güven düzeyi arasında da orta düzeyde ve pozitif yönde bir ilişki olduğu belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri |
Dergi Tarandığı Indeksler | SSCI |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2010 |
Cilt No | 10 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 2609 / 2620 |