img
Öğretim Elemanlarının Geçmiş Öğrenme Yaşantılarının Sınıf İçi Performanslarına Yansımaları   
Yazarlar
Namık Öztürk
Dokuz Eylül Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Aslı YURTTAŞ Dr. Öğr. Üyesi Aslı YURTTAŞ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada öğretim elemanlarının sınıf içi performansdüzeylerinin belirlenmesi, yüksek düzeyde performans sergileyen öğretimelemanlarının geçmiş öğrenme yaşantıları arasındaki benzerlik ya dafarklılıkların araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma, bu amaca uygunolarak karma yöntem (nicel+NİTEL) kullanılarak yürütülmüştür. Nicelveri toplama aracı olarak "Ö g ̆ retim Elemanlarının Sınıf İ c ̧ i Eğ itim–Ö g ̆ retimEtkinliklerini Değ erlendirme Ö lç eğ i" kullanılırken, nitel veri toplamaaracı olarak "Görüşme Formu" kullanılmıştır. Araştırmanın nicelboyutunda Ege Bölgesinde bulunan bir üniversitenin eğitim fakültesindegörevli 52 öğretim üyesi hakkında öğrencilerinden elde edilen bilgilerkullanılmış ve öğretim üyelerinin performans düzeyleri belirlenmiştir.Araştırmanın nitel boyutunda ise en yüksek performans gösteren ilk 10öğretim üyesinden rastgele belirlenen 5 kişi ile yarı yapılandırılmışgörüşme yapılmış ve geçmiş öğrenme yaşantıları hakkında bilgitoplanmıştır. Araştırma bulgularıdan üç temel sonuca ulaşılmıştır.Bunlar 1) Öğrenci görüşlerine göre öğretim elamanlarının sınıf içiperformansları orta düzeydedir. 2) Öğretim elemanlarının sınıf içiperformansları eğitim bilimlerinde görevli öğretim elemanları lehineanlamlı düzeyde yüksektir. 3) Sınıf içi performans düzeyi en yükseköğretim elemanlarının geçmiş öğrenme yaşantıları -sevgi dolu bir ailedebüyümek, ilk-orta-lise hayatında disiplinli bir eğitim almak, gençlikdönemlerindesosyalfaaliyetlerdeyeralmak,üniversitedeyerleştirildikleri bölümü yetersiz görmeleri/azim, akademisyenlikmesleğini seçmede rastlantısallık, akademisyenliğin öğreticilik yönüneağırlık vermek, mesleğinde ve özel yaşamında doyum noktasına ulaşmak olmak üzere yedi tema üzerinden açıklanmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Turkish Studies
Dergi ISSN 1468-3849
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2018
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş