Yazarlar |
Kürşad Yılmaz
Dumlupınar Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Murat TAŞDAN
Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okul yöneticilerinin okul yönetiminde etkililiğin ne olduğu ile ilgili görüşlerinin belirlenmesidir. Bu amaçla, kişisel bilgiler dâhil beş sorudan oluşan bir görüşme formu hazırlanmıştır. Daha sonra araştırmanın amacına uygun olarak seçilmiş olan on okul yöneticisi ile görüşme yapılmış ve bu görüşmeler kasete kaydedilmiştir. Yapılan kayıtlar çözümlenmiş ve nitel araştırma teknikleri ile analiz edilmiştir. Bu çerçevede görüşme yoluyla elde edilen veriler “vurgu yapılan nokta” kategorisi temelinde analize tabi tutulmuştur. Buna göre, vurgu yapılan nokta kategorisi temelinde, tek tek on katılımcıdan her birinin konuşmaları incelenmiş ve bu inceleme sonunda “amaçlara vurgu yapma ve okula vurgu yapma” sözcükleri vurgu yapılan nokta kategorisine ait kodlamalar olarak belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | erik |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2006 |
Cilt No | 39 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 125 / 150 |