img
img
Beden eğitimi öğretmenlerinin ilköğretim 4 5 Sınıf öğretim programları hakkında görüşleri Ardahan Iğdır ve Kars İli Örneği   
Yazarlar (2)
Dr. Öğr. Üyesi Tarkan HAVADAR Dr. Öğr. Üyesi Tarkan HAVADAR
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Murat TAŞDAN Prof. Dr. Murat TAŞDAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Giriş ve Amaç Bu araştırma Kars, Ardahan ve Iğdır illerindeki ilköğretim okullarında görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin 4. ve 5. sınıf beden eğitimi dersi öğretim programları hakkındaki görüşlerini ortaya koymak ve olası sorunlara ilişkin çözüm önerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır.Yöntem Araştırmada örneklem alma yoluna gidilmemiş evrenin tamamına ulaşılması amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, Kars, Ardahan ve Iğdır illerindeki ilk ve ortaokullarda görev yapmakta olan toplam 140 beden eğitim ve spor öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma Kars, Ardahan ve Iğdır illerinde görev yapan 126 beden eğitim öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak Gülüm (2008) tarafından beden eğitimi alanına uyarlanan 5’li likert tipte ölçek formu kullanılmıştır.Bulgular Araştırmada 2006-2007 öğretim yılında uygulamaya konulan yapısalcı öğrenme kuramına dayalı yeni beden eğitimi ve spor dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri tespit etmek amacıyla uygulanan ölçek formun elde edilen bulgulara göre; Öğretmenlerin öğretim programının “Hedef ve Kazanımları” ,  “Teması” , “Öğrenme Öğretme Süreci” ve “Ölçme Değerlendirme” boyutları bakımından hem yüzdelik olarak hem de skor ortalamaları bakımından çoğunlukla uygun olduğu görüşüne sahip oldukları tespit edilmiştir.Sonuç Araştırma sonucunda yapısalcı öğretim kuramına göre hazırlanmış olan öğrenen merkezli yeni 4. ve 5. sınıf beden eğitimi dersi öğretim programı bölgemizde görev yapan öğretmenler tarafından olumlu bir değişim olarak düşünülmektedir. Bu sonuç gerek çevresel (iklim, nüfus, ekonomik vb.) gerekse kültürel farklıklar olmasına rağmen …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı İnönü Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi
Dergi ISSN 2148-6786
Dergi Tarandığı Indeksler Ulakbim (Tubitak)
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2015
Cilt No 2
Sayı 1
Sayfalar 29 / 43
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 10

Paylaş