Yazarlar |
Prof. Dr. Murat TAŞDAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın temel amacı sendika üyesi olan ve olmayan öğretmenlerin görüşlerine göre Türkiye'de eğitim iş kolunda faaliyet gösteren sendikaların mevcut durumu ve işleyişini ortaya koymaktır. Bu araştırma tarama modelinde desenlenmiş ve nitel araştırma yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2011-12 eğitim-öğretim yılında Kars'taki 20 ilköğretim okulunda görev yapan 20'si sendika üyesi, 32 sendika üyesi olmayan öğretmen olmak üzere toplam 52 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma verileri, nitel veri analizi tekniklerinden içerik analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda öğretmelerin mevcut eğitim sendikalarına bakış açılarının çok da olumlu olmadığını görülmüştür. Öğretmenler özellikle çok fazla sendika olmasından, sendika yetkililerinin yetersizliklerinden ve sendika-siyaset ilişkisinden rahatsız olduklarını ifade etmişlerdir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | ERİC |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2013 |
Cilt No | 15 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 231 / 265 |