img
Eğitim İşkolundaki Sendikalara İlişkin Öğretmen Görüşleri Nitel Bir Araştırma    
Yazarlar
Prof. Dr. Murat TAŞDAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın temel amacı sendika üyesi olan ve olmayan öğretmenlerin görüşlerine göre Türkiye'de eğitim iş kolunda faaliyet gösteren sendikaların mevcut durumu ve işleyişini ortaya koymaktır. Bu araştırma tarama modelinde desenlenmiş ve nitel araştırma yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2011-12 eğitim-öğretim yılında Kars'taki 20 ilköğretim okulunda görev yapan 20'si sendika üyesi, 32 sendika üyesi olmayan öğretmen olmak üzere toplam 52 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma verileri, nitel veri analizi tekniklerinden içerik analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda öğretmelerin mevcut eğitim sendikalarına bakış açılarının çok da olumlu olmadığını görülmüştür. Öğretmenler özellikle çok fazla sendika olmasından, sendika yetkililerinin yetersizliklerinden ve sendika-siyaset ilişkisinden rahatsız olduklarını ifade etmişlerdir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler ERİC
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2013
Cilt No 15
Sayı 1
Sayfalar 231 / 265
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 9
Google Scholar 34

Paylaş