Yazarlar |
Prof. Dr. Murat TAŞDAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretim okullarında öğretmenlerin örgütsel kimlik algılarını ölçecek geçerli ve güvenilir bir araç geliştirmektir. Araştırma, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenler için İlköğretim Okullarında Örgütsel Kimlik Algısı Ölçeği’nin geliştirilmesine yönelik olarak tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Kars’ta 152, Iğdır’da 100 ve Ardahan’da 100 olmak üzere toplam 352 öğretmen oluşturmaktadır. Bu araştırmada İlköğretim Okullarında Örgütsel Kimlik Algısı Ölçeğinin yapı geçerliliğinin belirlenmesi amacıyla temel bileşenler analizi yöntemine dayalı açımlayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Ölçeğin 54 maddelik deneme formundan 40., 15., 38. ve 16. maddeler ölçeğin farklı boyutlar altında yer aldığı, yani binişiklik gösterdiği için; 27. madde ise faktör yük değeri .40’ın altında olduğu için ölçekten çıkartılmıştır. Yapılan güvenirlik analizinde birinci faktörün Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısının .97; ikinci faktörün .94; üçüncü faktörün .95 ve dördüncü faktörün .94 ise olduğu görülmüştür. Ölçeğin geneline ilişkin Cronbach Alpha katsayısı ise .98 olarak tespit edilmiştir. Araştırmanın sonucunda İlköğretim Okullarında Örgütsel Kimlik Algısı Ölçeği’nin en son kalan 48 maddelik haliyle geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğuna karar verilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | ERİC |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2013 |
Cilt No | 46 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 1 / 24 |