img
img
Okul Yöneticileri Profili Araştırması Kars İli Örneği   
Yazarlar (4)
Murat Taşdan
R Tösten
K Bulut
V Karakaya
Devamını Göster
Özet
Eğitimin ihtiyaçlara cevap vermesi sürecinde yönetici konumunda bulunan insanların yaratıcılıkları önemlidir. Yöneticide var olan ayırt edici özelliklerin bütünü, o yöneticinin profilini oluşturur. Tutum ve eğilimler de bu profili şekillendirir. Yönetici, işe birden fazla kişinin performans katkısında bulunmasını sağlayan ve işin sonuçlanmasından sorumlu olan kişidir. Yapılan taramalarda Türkiye'deki okul yöneticilerinin profilini belirlemeyi amaçlayan bir çalışmanın da var olmadığı görülmüştür. Bu araştırmanın temel amacı ilköğretim okullarında yöneticilerinin profilini ortaya çıkarmaktır. İlköğretim okulu yöneticilerinin profillerini belirlemeyi amaçlayan bu araştırma betimsel tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini Kars il (Belediye sınırlarında) ve 7 ilçe merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 107 ilköğretim okulu yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen "Okul Yönetici Profili" anketi kullanılmıştır. Kars'taki okul yöneticilerinin yarısından fazlası eğitim sistemini demokratik bulmamaktadır. Okul yöneticilerinin üçte ikisi eğitim sistemimiz içerisinde fırsat ve olanak eşitliğinin olmadığını düşünmektedir. Okul yöneticilerinin yarıya yakını eğitimde özelleştirmeyi önemli bir sorun olarak görmektedir. Kadın öğretmenler okul yöneticiliği için teşvik edilmelidir. Görev yapan okul yöneticilerinin genç olması, okullarda değişimin gerçekleşmesi ve dinamizm adına olumlu yönde değerlendirilmelidir. Okul yöneticilerinin büyük çoğunluğunun bulundukları görevde asaleten görev yapmaları, bir fırsat olarak görülüp değerlendirilmelidir. Küreselleşmeyi bütün boyutlarıyla yaşadığımız bu günlerde; eğitim …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler ERİC
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2013
Cilt No 2
Sayı 3
Sayfalar 41 / 64
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş