img
img
İstatistiksel Okuryazarlığa Dair Fikirlerin Genişletilmesi İstatistik Kuruluşlarının Ürünleri Üzerine Bir Analiz Tercüme   
Yazarlar (4)
Murat Taşdan
S Kıranlı
A İlgan
M Erdem
Devamını Göster
Özet
Bu çalışma istatistik kuruluşlarının yayımladığı anahtar bilgi ürünlerinin özellikleri üzerine yapılan inceleme niteliğindeki bir çalışmanın sonuçlarını raporlamaktadır. Kamusal alandaki tartışmaların ve kararların odağında yer almalarına karşın bu tip ürünlere, istatistikî okuryazarlığa, istatistik eğitimine veya yetişkinlerin sayısal okuryazarlığına (adult numeracy) dair literatürde çok az değinilmiştir. Altı adet ulusal ve uluslararası istatistik kuruluşunun İnternet – tabanlı ürünlerinin niteliksel bir analizine dayanan bu çalışma, beş ürün türünün (Göstergeler, Basın dağıtımları, Uzman özetleri, Raporlar ve Kitle (küme) verileri ve bulundukları ortamların özelliklerini ana hatlar halinde ortaya koymaktadır. Ayrıca, bu ürünlerdeki bilgiye erişmek, filtrelemek, anlamak ve eleştirel olarak değerlendirmek için gereken becerilerin özelleştirilmesine yönelik uygulamaları da tartışmaktadır. İleriye dönük araştırma ve eğitim uygulamaları için talimatlar özet halinde sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Ekonometri Ve İstatistik Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler ERİK
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2007
Sayı 6
Sayfalar 69 / 98
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş