img
img
Türkiye de Eğitim Bilimleri Ve Öğretmen Yetiştirme İlişkisi   
Yazarlar (2)
Murat Taşdan
E Oğuz
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de öğretmen yetiştirme sistemi ve eğitim bilimleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Çalışmada, öğretmen yetiştirme sistemi ve eğitim bilimlerinin tarihsel gelişim süreçleri, eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması, değişen öğretmen kimliği, öğretmen yeterlilikleri ve KPSS’nin, eğitim bilimleri ve öğretmen yetiştirme sistemi üzerine etkisi incelenmiştir. Yapılan literatür taraması sonucunda, öğretmen yetiştirme sistemi ve eğitim bilimleri ilişkisinin problemli olduğu noktalar ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışmanın sonucu olarak, Türkiye’de öğretmen yetiştirme sistemi ve eğitim bilimleri arasındaki ilişkinin doğru kurgulanmadığı, özellikle 1997 yılında yeniden yapılanma ile bu yanlış kurgulanan ilişkinin hem eğitim bilimlerine, hem de öğretmen yetiştirme sistemine olumsuz etkileri olduğu düşünülmektedir. Yeni yapılanmayla birlikte, eğitim bilimleri bakış açısından uzak öğretmenler …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler Ebsco-host
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2006
Cilt No 5
Sayı 10
Sayfalar 209 / 224
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 18

Paylaş