Yazarlar (2) |
![]() |
![]() |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de öğretmen yetiştirme sistemi ve eğitim bilimleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Çalışmada, öğretmen yetiştirme sistemi ve eğitim bilimlerinin tarihsel gelişim süreçleri, eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması, değişen öğretmen kimliği, öğretmen yeterlilikleri ve KPSS’nin, eğitim bilimleri ve öğretmen yetiştirme sistemi üzerine etkisi incelenmiştir. Yapılan literatür taraması sonucunda, öğretmen yetiştirme sistemi ve eğitim bilimleri ilişkisinin problemli olduğu noktalar ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışmanın sonucu olarak, Türkiye’de öğretmen yetiştirme sistemi ve eğitim bilimleri arasındaki ilişkinin doğru kurgulanmadığı, özellikle 1997 yılında yeniden yapılanma ile bu yanlış kurgulanan ilişkinin hem eğitim bilimlerine, hem de öğretmen yetiştirme sistemine olumsuz etkileri olduğu düşünülmektedir. Yeni yapılanmayla birlikte, eğitim bilimleri bakış açısından uzak öğretmenler … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | Ebsco-host |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2006 |
Cilt No | 5 |
Sayı | 10 |
Sayfalar | 209 / 224 |