Yazarlar |
Prof. Dr. Mustafa Şahin BÜLBÜL
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Rıdvan Elmas
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Türkiye |
Ali Eryılmaz
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın birinci amacı, bağlamlarındisiplinlere göre tek disiplinli, iki disiplinli ve çokdisiplinli olarak sınıflandırılmasıdır. İkinci amaç iseöğretmen ve öğrencilerin öğrenmek ve öğretmekistedikleri bağlamların belirlenmesidir. Bu çalışmadakullanılan anket formunda bulunan 77 tane bağlam lisefizik ve kimya öğretim programlarından seçilmiştir.Örneklem Ankara’daki 3 üniversitenin, 3 bölümünden 48akademisyen ve 330 öğretmen adayı olmak üzere toplam378 katılımcıdan oluşmaktadır. Bağlam ve disiplin ilişkisiile ilgili olarak yapılan betimleyici analiz sonuçlarına görebağlamlar 4 gruba ayrılmıştır. Bağlamların 48 tanesiyalnızca fizik ile 18 tanesi yalnızca kimya ileilişkilendirilmiş, 5 tanesi hem fizik hem de kimya ileilişkili bulunmuş sadece bir bağlam çok disiplinli olaraksınıflandırılmıştır. Anketteki akademisyen ve adayöğretmenlerin bu kavramları öğrenme ve öğretmeisteklerini belirleyen kısım incelendiğinde 65 bağlamınorta düzeyde öğrenmek ve öğretilmek istendiği ortayaçıkmıştır. Bu çalışma sonunda hem yüksek orandaöğrenilmek hem de öğretilmek istenen ve çok disiplinliolan “insan” bağlamı ön plana çıkmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2146-5983 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2019 |
Sayı | 50 |
Sayfalar | 451 / 479 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/702883 |