img
Fizik ve Kimya Disiplinleri için İlgi Çekici olan Bağlamların Bağlam Disiplin İlişkisi Kapsamında Belirlenmesi   
Yazarlar
Prof. Dr. Mustafa Şahin BÜLBÜL Prof. Dr. Mustafa Şahin BÜLBÜL
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Rıdvan Elmas
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Türkiye
Ali Eryılmaz
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın birinci amacı, bağlamlarındisiplinlere göre tek disiplinli, iki disiplinli ve çokdisiplinli olarak sınıflandırılmasıdır. İkinci amaç iseöğretmen ve öğrencilerin öğrenmek ve öğretmekistedikleri bağlamların belirlenmesidir. Bu çalışmadakullanılan anket formunda bulunan 77 tane bağlam lisefizik ve kimya öğretim programlarından seçilmiştir.Örneklem Ankara’daki 3 üniversitenin, 3 bölümünden 48akademisyen ve 330 öğretmen adayı olmak üzere toplam378 katılımcıdan oluşmaktadır. Bağlam ve disiplin ilişkisiile ilgili olarak yapılan betimleyici analiz sonuçlarına görebağlamlar 4 gruba ayrılmıştır. Bağlamların 48 tanesiyalnızca fizik ile 18 tanesi yalnızca kimya ileilişkilendirilmiş, 5 tanesi hem fizik hem de kimya ileilişkili bulunmuş sadece bir bağlam çok disiplinli olaraksınıflandırılmıştır. Anketteki akademisyen ve adayöğretmenlerin bu kavramları öğrenme ve öğretmeisteklerini belirleyen kısım incelendiğinde 65 bağlamınorta düzeyde öğrenmek ve öğretilmek istendiği ortayaçıkmıştır. Bu çalışma sonunda hem yüksek orandaöğrenilmek hem de öğretilmek istenen ve çok disiplinliolan “insan” bağlamı ön plana çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2146-5983
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2019
Sayı 50
Sayfalar 451 / 479
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/702883
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2

Paylaş