img
Self-efficacy, school culture, and teaching anxiety as predictors of science teachers’ job satisfaction   
Yazarlar
 Ataman KARAÇÖP Ataman KARAÇÖP
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
 Tufan İNALTEKİN Tufan İNALTEKİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada, fen bilgisi öğretmenlerinin iş doyumlarının, öğretmen öz-yeterliği, öğretim öz-yeterliği, öğretime yönelik kaygı ve okul kültürü ile ilişkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini devlet okullarında görev yapan 185 fen bilgisi öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, “Öğretmen Öz Yeterlik Ölçeği”, “Okul Kültürü Ölçeği”, “Fen Öğretimi Öz Yeterlik Ölçeği”, “Fen Öğretimine Yönelik Kaygı Ölçeği” ve “İş Doyumu Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Bulgular, fen bilgisi öğretmenlerinin iş doyumlarının, öz-yeterlikleri, fen öğretimi öz-yeterlikleri ve okul kültürleri ile doğrudan pozitif ilişkili olduğunu göstermiştir. Ancak öğretmenlerin fen öğretimi kaygılarının iş doyumları ile doğrudan anlamlı bir ilişkisinin olmadığı görülmüştür. Bununla birlikte yapısal modelin sonuçları, okul kültürünün fen bilgisi öğretmenlerinin iş doyumunun güçlü bir yordayıcısı olduğunu göstermiştir. Çoklu regresyon analizinin sonucu, bu bağımsız değişkenlerin öğretmenlerin iş doyumu varyansının %40’ını açıkladığını göstermiştir. Bu sonuçlar, fen bilgisi öğretmenlerinin iş doyumu için gerekli olan duyuşsal desteğin sağlanmasında olumlu bir okul kültürü, öğretmen öz-yeterliği ve öğretme öz-yeterliğinin önemli bir rol oynadığını göstermiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Theoretical Educational Science
Dergi ISSN 1308-1659
Dergi Tarandığı Indeksler Journals Indexed in Eric
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 07-2022
Cilt No 15
Sayı 3
Sayfalar 526 / 560
Doi Numarası 10.30831/akukeg.1059
Makale Linki http://doi.org/10.30831/akukeg.1059