img
Serbest Etkinlik Çalışmaları Dersi Kapsamında Geliştirilen Okul Bahçesi Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri   
Yazarlar
Mustafa Ürey
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Volkan GÖKSU Doç. Dr. Volkan GÖKSU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Ataman KARAÇÖP Prof. Dr. Ataman KARAÇÖP
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Okul bahçesi uygulamaları, kökeni bahçe temelli öğrenmeye dayanan, öğrencilerin kendilerinin tasarlayarak oluşturduğu, okul sahası içerisinde yer alan ve üzerinde çeşitli ürünlerin yetiştirildiği, planlı ve programlı bahçe tarımı faaliyetleridir. Okul Bahçesi Programı (OBP) ise araştırmacı tarafından okul bahçesi uygulamalarına dayalı olarak geliştirilen, 18 haftalık, sınıf içi ve sınıf dışı etkinliklerden oluşan, disiplinlerarası, yarı esnek bir programdır. Programın sınıf içi uygulamalarında çerçeve program uygulanırken, sınıf dışı uygulamaları esnek bırakılmıştır. Yapılan çalışmanın amacı, Serbest Etkinlik Çalışmaları Dersi (SEÇD) kapsamında geliştirilen OBP'nin uygulanabilirliğini öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir. Çalışmada araştırma modeli olarak Özel Durum Yöntemi (Case Study) kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2013-2014 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde SEÇD kapsamında OBP'yi kullanan iki sınıf öğretmeni ve ilgili ders kazanımları doğrultusunda OBP'den faydalanan branş öğretmenleri (iki matematik, iki fen bilgisi ve iki sosyal bilgiler öğretmeni) oluşturmaktadır. Yapılan çalışma kapsamında OBP'yi kullanan öğretmenlerle mülakat çalışmaları yürütülmüş ve uygulama süreci boyunca gözlemler yapılmıştır. Mülakat ve gözlemlerden elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Çalışma sonunda, öğretmenler OBP'nin SEÇD için uygun bir program olduğunu ve ortaokullardaki "Bilim Uygulamaları" dersi için disiplinlerarası ve alternatif bir öğrenme ortamı oluşturduğunu ifade etmişlerdir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı İlköğretim Online
Dergi ISSN 1305-3515
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2017
Cilt No 16
Sayı 1
Sayfalar 1 / 14
Doi Numarası 10.17051/io.2017.00068
Makale Linki http://dergipark.ulakbim.gov.tr/ilkonline/article/view/5000145802