img
Öğrencilerinin Ev Temelli Fen Öğrenme Etkinliklerine Aile Katılımı   
Yazarlar
Feridun Fikret Aksu
Türkiye
Prof. Dr. Ataman KARAÇÖP Prof. Dr. Ataman KARAÇÖP
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada ortaokulda öğrenim gören çocukların ailelerinin, çocuklarının fen derslerinde ev temelli öğrenme etkinliklerine katılım düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 580 öğrenci velisi oluşturmuştur. Araştırmanın verileri Öğrencilerin Ev Temelli Öğrenme Etkinliklerine Aile Katılımı Ölçeği (ÖETÖE-AKÖ) kullanılarak toplanmıştır.Araştırma bulgularından ailelerin, çocuklarının fen ve teknoloji dersi ev temelli öğrenme etkinliklerine zaman ayırma ve materyal sağlama görevlerini tam olarak yerine getirmedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmaya katılan velilerin çocuklarının ev temelli öğrenme etkinliklerine katılım konusunda sorumluluklarının bilincinde oldukları ancak özellikle fen konularındaki bilgi eksiklikleri ve özgüven eksikliğinin onların doğrudan aktif katılımlarını olumsuz etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan ailelerin çocuklarının ev temelli öğrenme etkinliklerine katılım konusunda kendilerini geliştirme çabalarının yetersiz olmasına rağmen internetten faydalandıkları ve ödevlerin yapılmasına yönelik aile eğitim materyalleri olursa bunlardan faydalanabilecekleri sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarından hareketle, ailelerin çocuklarının fen derslerindeki ev temelli öğrenme etkinliklerine aktif katılımlarını artırmaya yönelik bilişsel ve duyuşsal destek sağlanmasının faydalı olacağı kanaatine varılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2148-7510
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2015
Cilt No 17
Sayı 2
Sayfalar 456 / 476
Doi Numarası 10.17556/jef.52040
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/doi/10.17556/jef.52040
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3
Öğrencilerinin Ev Temelli Fen Öğrenme Etkinliklerine Aile Katılımı

Paylaş