Yazarlar |
Prof. Dr. Nebahat ARSLAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Cumhuriyet sonrası Türkiye’de en önemli aşamalardan biri eğitimle ilgili gelişmelerdi. Öncelikle bu konuda adımlar atılacak ve Türk milleti istediği aşamaya eğitimle ulaşacaktı. 1924 yılında eğitimin birleştirilmesi tekke ve zaviyelerden arındırılması daha sonra yapılacak olan harf devrimi bu konuda yapılan büyük adımlardı. Ancak ilerleyen yıllarda bunun yeterli olmadığı görülecek ve eğitimin halka nasıl indirileceği, ülkenin ücra köşelerine nasıl ulaştırılacağı konusunda çalışmalar yapılacaktı. İşte önce Millet mekteplerinin, Halkevlerinin ve Eğitmen kurslarının daha sonrada Köy enstitülerinin bu amaca yönelik olarak açıldığı görülecektir. Halkı özellikle köylüğü eğitmek için Türkiye’nin birçok yerinde olduğu gibi Kars’ta da Cılavuz Köy Enstitüsü açıldı. Kendi bölgesinde verimli bir okul haline geldi ve öngörülen hedeflerine kısa zamanda ulaştı. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | History Studies |
Dergi ISSN | 1309-173 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 03-2012 |
Cilt No | 4 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 29 / 45 |