Yazarlar |
Kemal Doymuş
Atatürk Üniversitesi, Türkiye |
Ataman KARAÇÖP
Atatürk Üniversitesi, Türkiye |
Ümit Şimşek
Atatürk Üniversitesi, Türkiye |
Alev Çetin
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, iki farklı öğretim tekniği olan jigsaw ve bilgisayar animasyonları tekniğinin, öğrencilerin elektrokimya konusundaki kavramları doğru anlayıp anlamadıklarını ve bilimsel düşünme becerilerini tespit etmeye yöneliktir. Çalışmaya, eğitim fakültesinde genel kimya dersini alan iki sınıftaki toplam 82 fen bilgisi öğretmenliği birinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Bu sınıfların biri Jigsaw grubu diğeri ise Animasyon grubu olarak belirlenmiştir. Araştırmada Bilimsel Düşünme Testi ve Elektrokimya Kavramları Anlama Testi kullanılmıştır. Bu araştırmanın bulguları bilgisayar animasyonları ve jigsaw teknikleri ile öğretimin öğrencilerin elektrokimya konularını kavramsal anlamaları üzerinde benzer etkilerinin olduğunu ortaya koymuştur. Bununla birlikte her iki gruptaki öğrencilerin teorik olarak kazandıkları bilgileri uygulamaya yansıtmada güçlüklerinin olduğu da bulunmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | KASTAMONU EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 05-2010 |
Cilt No | 18 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 432 / 448 |