img
Üniversite Öğrencilerinin Elektrokimya Konusundaki Kavramları Anlamalarına Jigsaw ve Bilgisayar Animasyonları Tekniklerinin Etkisi   
Yazarlar
Kemal Doymuş
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
 Ataman KARAÇÖP Ataman KARAÇÖP
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Ümit Şimşek
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Alev Çetin
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı, iki farklı öğretim tekniği olan jigsaw ve bilgisayar animasyonları tekniğinin, öğrencilerin elektrokimya konusundaki kavramları doğru anlayıp anlamadıklarını ve bilimsel düşünme becerilerini tespit etmeye yöneliktir. Çalışmaya, eğitim fakültesinde genel kimya dersini alan iki sınıftaki toplam 82 fen bilgisi öğretmenliği birinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Bu sınıfların biri Jigsaw grubu diğeri ise Animasyon grubu olarak belirlenmiştir. Araştırmada Bilimsel Düşünme Testi ve Elektrokimya Kavramları Anlama Testi kullanılmıştır. Bu araştırmanın bulguları bilgisayar animasyonları ve jigsaw teknikleri ile öğretimin öğrencilerin elektrokimya konularını kavramsal anlamaları üzerinde benzer etkilerinin olduğunu ortaya koymuştur. Bununla birlikte her iki gruptaki öğrencilerin teorik olarak kazandıkları bilgileri uygulamaya yansıtmada güçlüklerinin olduğu da bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı KASTAMONU EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2010
Cilt No 18
Sayı 2
Sayfalar 432 / 448
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 6

Paylaş