Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Tolga SAKA
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Nur Akcanca
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Nesli KALA
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Selcan SUNGUR ALHAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Çalışmanın amacı, açık uçlu araştırma sorgulamaya dayalı öğretim yaklaşımı (AASDÖY) hakkında verilen eğitim sonrası, fen bilimleri öğretmen adaylarının ders planlama süreçlerinde meydana gelen değişimi ve uygulama süreçlerini incelemektir. Bu amaçla çalışmada, zayıf deneysel araştırma tasarımlarından tek gruplu son test tasarımı kullanılmıştır. Çalışma, Türkiye’deki bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan 12 fen bilimleri öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Fen bilimleri öğretmen adaylarının planlama ve uygulama süreçlerine ilişkin veri toplamak amacıyla çalışma kapsamında, Ders Planları Değerlendirme Rubriği ve Ders Gözlem Formu geliştirilmiştir. Çalışma, öğretmen adaylarının ilgili öğretim yaklaşımına göre planlamayı öğrendikleri “Planlama Aşaması” ve hazırladıkları planları uyguladıkları “Uygulama Aşaması” olmak üzere iki bölümden oluşmakta ve yaklaşık bir dönemi kapsamaktadır. Çalışma sonucunda, planlama bölümünde, örneklemdeki tüm öğretmen adayları aşamalı olarak verilen eğitimle AASDÖY’e göre gelişim gösterdikleri belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Necatibey Faculty of Education Electronics Journal of Science and Mathematics Education |
Dergi ISSN | 1307-6086 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2018 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 180 / 204 |
Doi Numarası | 10.17522/balikesirnef.437735 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.17522/balikesirnef.437735 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 3 |