img
Eğitim Fakültesi ve Milli Eğitim Müdürlüğü Arasındaki İş Birliği Sürecinin İncelenmesi   
Yazarlar
Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN
Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Nesli KALA
Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Selcan SUNGUR ALHAN
Türkiye
Özet
Bu araştırma, araştırma yapılan ildeki eğitim fakültesi ve milli eğitim müdürlüğü arasındaki iş birliği sürecinin hizmet sürecindeki öğretmen eğitimine ve akademisyenlerin akademik çalışmalarına yansımalarını, akademisyenlerin ve öğretmenlerin perspektifinden incelemek amacıyla yapılmıştır. Özel durum çalışması yönteminin kullanıldığı mevcut araştırmaya Doğu Anadolu bölgesinde yer alan bir devlet üniversitesindeki 4 farklı ana bilim dalından (Fen Bilimleri, Türkçe, Sosyal Bilimler, Matematik) sekiz akademisyen ve aynı alanlardan, o ilde çalışan sekiz öğretmen katılmıştır. Yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşmeler vasıtasıyla toplanan veriler, içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmada, akademisyen veya öğretmenlere göre çalışmanın yapıldığı ildeki eğitim fakültesi ile milli eğitim müdürlüğü arasındaki iş birliğinin zayıf olduğu sonucuna varılmıştır. Eğitim fakültesi ile milli eğitim müdürlüğü arasındaki iş birliği eksikliğinden dolayı gerek mesleki eğitime gerekse öğrencilerin akademik başarısını artırmaya yönelik gerçekleştirilen akademik araştırmaların sonuçlarının değerlendirmeye alınmaması tespit edilen bir diğer sonuçtur.
Anahtar Kelimeler
milli eğitim müdürlüğü,öğretmen eğitimi,Eğitim fakültesi,akademik çalışmalar
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 1308-9196
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2019
Sayı 33
Sayfalar 1 / 32
Doi Numarası 10.14520/adyusbd.492846
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/adyusbd/issue/50997/492846
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Eğitim Fakültesi ve Milli Eğitim Müdürlüğü Arasındaki İş Birliği Sürecinin İncelenmesi

Paylaş